جام جم گزارش می دهد

سکته قلبی زودرس

پهپادها به رگ ها نفوذ می کنند

راهی برای جلوگیری از سکته قلبی

دانشمندان نانوپهپادهای زیست تجزیه پذیری ساخته اند که با انتقال داروهای لازم در خون مانع از بروز سکته قلبی می شوند.
کد خبر: ۷۷۶۴۶۲
راهی برای جلوگیری از سکته قلبی

این فناوری جدید را می توان تازه ترین ابتکار عمل دانشمندان در زمینه شناخت هرچه بهتر سکته های قلبی و تلاش برای جلوگیری از وقوع آن دانست.

نانوپهپادهای تولید شده توسط دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا و مدرسه پزشکی هاروارد قابلیت انتقال داروهای ضد التهابی در خون و پایداری سازی پلاک های خونی در موش های آزمایشگاهی را داشته اند و حالا امید آن می رود که از این فناوری جدید پزشکی برای کمک به بیماران استفاده شود.

نوآوری این دانشمندان می تواند راه را برای جلوگیری مؤثرتر از بروز حملات قلبی و سکته های مغزی ناشی از گرفتگی عروق در انسان هموار سازد.

در این عارضه که سالانه شمار زیادی قربانی در سراسر جهان بر جای می گذارد دیواره عروق خونی ضخیم شده و در نتیجه انعطاف پذیری آنها تا حد زیادی کاهش می یابد که این فرآیند با تجمع سلول های سفید خون همراه است.

این مطالعه جدید برای نخستین بار نشان داد که می توان با استفاده از نانوذراتی که به طرز چشمگیری به طور هدفمند حرکت کرده و به هدف مورد نظر می رسند، التهابات قلبی و عروقی را درمان کرد.

از آن گذشته این پروژه جدید نخستین نمونه در نوع خود است که در آن از تکنیک پزشکی نانویی به طور هدفمند برای کاهش تبعات گرفتگی عروق خونی در حیوانات آزمایشگاهی استفاده می شود.

نانوپهپادهایی که در این پروژه تولید شده و به کار گرفته می شوند هزار بار کوچکتر از نوک موی انسان اندازه دارند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها