جام جم سرا: مواد لازم- گوشت گوسفندی: ۳۰۰ گرم، برنج: ۴ پیمانه، پیاز: یک عدد بزرگ، سیر: چند حبه، فلفل قرمز و سیاه و نمک: به میزان لازم، پودر زیره: نصف قاشق چایخوری، روغن: به میزان لازم.
کد خبر: ۷۷۵۵۵۸
طرز تهیه هویج پلو با گوشت

طرز تهیه:

ابتدا پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید. گوشت را به قطعه‌های کوچک برش بزنید و به پیاز اضافه کنید تا گوشت هم تفت بخورد. هویج را رنده کنید و به مواد در حال تفت افزوده و بعد از چند دقیقه، سه لیوان آب روی آن بریزید و وقتی جوش آمد، حرارت را کم کنید و بگذارید پخته شود.
نمک و فلفل و زیره را به آن اضافه کنید. برنج را هم در یک قابلمه جدا بپزید و آبکشی کنید. توجه داشته باشید مواد بعد از پخت نباید آب داشته باشد.
در این مرحله، قابلمه مناسبی برای دم‌کردن پلو در نظر بگیرید و مقداری روغن در آن بریزید و از نان، برای ته‌دیگ استفاده کنید، بعد با کفگیر مقداری برنج در قابلمه ریخته و مواد گوشت و هویج را لابه‌لای برنج بریزید و بقیه برنج و گوشت را هم اضافه کنید و در انت‌ها نصف لیوان آب و روغن روی آن بدهید و پلو را دم بگذارید. می‌توانید یک بوته سیر روی پلو بگذارید تا با بخار پلو پخته شده و عطر خوبی به پلوی شما بدهد. (جام جم سرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
۰
۰
عالی بود
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
۰
۰
عالیه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها