به نظر می رسد جنگ و جدال بر سر نقض حقوق پتنت در بین شرکت های صاحب تکنولوژی پایانی ندارد.در همین رابطه و در تازه ترین اقدام، کمپانی سوئدی اریکسون هفت پرونده حقوقی جدید را در یک دادگاه ایالات متحده بر ضد اپل به جریان انداخته است.
کد خبر: ۷۷۵۲۵۹
درخواست ممنوعیت فروش آیفون در آمریکا توسط اریکسون

به گزارش جام جم کلیک: اریکسون هدف اصلی خود را ممنوعیت فروش آیفون در خاک ایالات متحده بیان کرده که به نظر خواسته ای بس عجیب به نظر می رسد.

مدت زمان زیادی از آخرین دعوای حقوقی میان این غول‌های فناوری دنیا می‌گذرد اما امروز خبر تازه‌ای در مورد یک پرونده جدید منتشر شد که اخیراً در یکی از دادگاه‌های آمریکا گشوده شده است. حدود یک ماه پیش بود که اریکسون قبول کرد در ازای پرداخت مبلغ نامشخصی توسط اپل به این شرکت، پرونده‌های حقیقی در جریان علیه ساکنین مانتین ویو را متوقف کند، اما امروز خبری به بیرون درز کرد که نشان از اعلان شکایت اریکسون علیه اپل به دلیل نقض ۴۱ پتنت‌ در آیفون دارد.

تا به این لحظه اپل متقبل شده که حق استفاده تنها ۲ پتنت‌ به اریکسون را پرداخت کند، اما شرکت سوئدی با به جریان انداختن پرونده‌های جدید درصدد دریافت تمام سهم خود از ۴۱ پتنت‌ مورد مناقشه از ساکنین مانتین ویو است. طبق ادعای اپل، اریکسون خواهان آن است که حق امتیاز خود را به‌صورت درصدی از کل قیمت تبلت ها یا تلفن‌های هوشمند دریافت کند و از طرفی، استفاده از این پتنت ها در صنعت موبایل ضروری قلمداد می‌شود.

این شرکت آمریکایی باور دارد که حق امتیاز پتنت های مذکور تنها باید بر اساس ارزش چیپ پردازنده‌ها تعیین شود که در واقع حاوی این فناوری هستند و نه دیگر اجزای تشکیل دهنده همچون صفحه نمایشگر و سیستم‌عامل دستگاه. در حال حاضر قیمت تمام شده هر آیفون نسل جدید برای اپل حدود ۲۰۰ دلار است، این در حالیست که این کمپانی گوشی‌های هوشمند خود را در بازار با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می‌رساند.

با نگاه به این اعداد و ارقام، می‌توان دریافت که چرا اریکسون بیشتر از سهمی که تا پیش از این با اپل به توافق رسیده بود را خواستار است. شرکت سوئدی همچنین پیشنهاد کرده که ارزش‌گذاری پتنت های استفاده شده در محصولات اپل توسط یک دادگاه بی‌طرف در یکی از کشورهای مورد توافق دو کمپانی صورت گیرد.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساکنین مانتین ویو به پیشنهاد جدید اریکسون لبیک خواهند گفت و حاضر به پرداخت مبلغ توافقی بیشتری به شرکت سوئدی خواهند شد، اما در صورت کنار نیامدن دو شرکت، امکان ممنوعیت فروش و حتی واردات گوشی‌های آیفون به خاک ایالات‌متحده بر اساس هفت پرونده جدید، اپل را تحدید خواهد کرد.

اپل تا پیش از این نیز مجبور به پرداخت جریمه ۵۳۲.۹ میلیون دلاری در پرونده‌ای مشابه به شرکت اسمارت فلاش شده بود. کمپانی اسمارت فلاش در سال ۲۰۱۳ طی شکایتی اپل را به استفاده غیرقانونی از نرم‌افزار‌های دانلود آهنگ، فیلم و بازی این شرکت در سرویس iTune متهم کرده بود. رقم غرامت درخواستی اسمارت فلاش حدود ۸۵۲ میلیون دلار بود که دادگاه با ۵۳۲.۹ میلیون دلار آن موافقت نموده؛ حال شرکت سوئدی اریکسون نیز به دنبال تکرار این موضوع و گرفتن غرامت بیشتری از اپل می‌باشد، اما بدون شک فروش آیفون در ایالات‌متحده به این سادگی‌ها متوقف نخواهد شد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها