شلیک انواع موشک، غرش تانک‌ها و دیگر ادوات زرهی، انفجارهای مهیب، پرواز جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادها، به کارگیری انواع سلاح‌های مدرن ساخت داخل، درنوردیدن آب‌های خلیج‌فارس با قایق‌های تندرو و انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکا، جلوه‌هایی از رزمایش عظیم پیامبر اعظم٩ در تنگه استراتژیک هرمز و خلیج‌ فارس بود.
کد خبر: ۷۷۵۱۴۲
حضور همزمان سپاه در 3 عرصه

رزمایشی که از سوی سلحشوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اجرا گذاشته شد و توجه محافل رسانه‌ای، نظامی و راهبردی دنیا را متوجه خود کرد و پیام‌های روشنی را برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی به همراه داشت.

این رزمایش هنگامی به اجرا درآمد که بخش دیگری از فرماندهان و نیروهای مجرب این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی، در عملیات‌هایی در سوریه و عراق به عملیات مستشاری مشغول بودند و نتیجه حضور هوشمندانه آنان به عقب‌نشینی و شکست تروریست‌های تکفیری داعش در مناطقی از این دو کشور منجر شد.

حضوری که در نگاه کلان به آن، نفوذ و اقتدار منطقه‌ای ایران را نشان می‌دهد و به تغییر وضع شرایط منطقه در جهت تأمین منافع راهبردی کشورهای منطقه و تحدید و تهدید منافع بیگانگان منجر شده است.

دست برتر ایران در منطقه که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را تا دریای مـــدیترانه و به سمت خلیج عدن پیش برده است سرمایه عظیمی است که در بخش رسمی سیاست خارجی کشور تا حدودی مغفول مانده و آن‌گونه که شایسته است مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

و سومین حضور فرزندان انقلاب و دفاع مقدس را هفته گذشته در احداث بزرگراه حرم تا حرم و افتتاح فاز یک آن در جریان سفر رییس‌جمهور به قم شاهد بودیم.

رییس‌ جمهور هنگام افتتاح این قطعه از بزرگراه گفت: «فرزندان این مرزوبوم در مدت هشت سال دفاع مقدس افتخار بزرگی آفریدند و امروز خوشحالیم که در دوران صلح، بتوانیم از آن بزرگوارانی که امتحان خود را در دفاع مقدس بخوبی پس دادند، الگو بگیریم و فرصت‌ها را در اختیار آنها بگذاریم تا از توان خود استفاده کنند.»

توجه به این سه نمونه فعالیت، تابلویی از حضور غرورآفرین، انقلابی و تأثیرگذار فرزندان این مرز و بوم در نهاد بامسمای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جلوه‌هایی از مدیریت جهادی را به نمایش می‌گذارد. حضور در سه عرصه بازدارندگی و تأمین امنیت ملی، افزایش اقتدار کشور و بالابردن ضریب نفوذ منطقه‌ای ایران و سرانجام عرصه سازندگی و پیشرفت و عمران کشور.

وقتی به این عرصه‌ها و نقش تاثیرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنها توجه کنیم، فلسفه و چرایی حملات بی‌وقفه دشمنان انقلاب اسلامی به این نهاد آشکارتر می‌شود؛ زیرا دشمنان ملت ایران نه‌فقط خواهان امنیت و اقتدار و سازندگی کشور نیستند، بلکه این سه را مزاحم اهداف خود می‌دانند و همواره برای تضعیف آنها قدم برداشته‌اند البته از دشمنان انقلاب اسلامی جز این کینه‌توزی‌ها انتظاری نیست، ولی همراهی گاه و بیگاه برخی دوستان داخلی در این هجمه‌ها سوال‌برانگیز است که علت آن‌را شاید بتوان در غفلت یا حسادت جستجو کرد!

مهدی فضائلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها