ادامه بررسی بودجه 94 در مجلس

سپرده گذاری توسعه میادین نفتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای در میدان‌های مشترک نفتی و گازی از منابع صندوق توسعه ملی موافقت کردند.
کد خبر: ۷۷۴۰۷۶
سپرده گذاری توسعه میادین نفتی

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به صندوق توسعه ملی اجازه دادند، برای پرداخت تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای در میادین مشترک نفتی و گازی توسط شرکت دولتی تابعه ذیربط، "وزارت نفت مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون دلار در بانک‌ها" سپرده‌گذاری کند.

اختصاص 300 میلیون دلار به شرکت‌های دانش‌بنیان

نمایندگان مجلس با اختصاص معادل ریالی مبلغ 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موافقت کردند.

تعیین حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن

نمایندگان ، اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهن که پروانه بهره‌برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) و شرکت‌های تابعه است ولی فاقد قرارداد با سازمان مذکور و شرکت‌های تابعه هستند، موظف کردند، بابت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از این معادن در سال آینده، 25 درصد مبلغ فروش محصولات خود را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند.

در صورت سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید، حق انتفاع به صورت پلکانی به این شرح پرداخت می شود:

فروش محصول به صورت سنگ آهن خام و دانه‌بندی شده معادل 25 درصد مبلغ فروش؛ فروش محصول به صورت افشرده شامل افشرده‌های تحویلی برای گندله‌سازی‌های درون شرکت و افشرده‌فروشی به خارج از شرکت معادل 21 و نیم درصد مبلغ فروش، فروش محصول به صورت گندله معادل 18 درصد مبلغ فروش افشرده، فروش محصول به صورت آهن اسفنجی معادل 15 درصد مبلغ فروش افشرده.

پیش از جلسه علنی امروز، نمایندگان درباره بخش درآمدی بودجه جلسه غیرعلنی داشتند.

نمایندگان چند جلسه ای است در حال بررسی بخش درآمدی بودجه سال 94 هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها