جام جم سرا: این روز‌ها بسیاری از افراد بتنهایی زندگی می‌کنند به این دلیل که نمی‌توانند عشق واقعی خود را بیابند. حفظ یک رابطه طولانی مدت و شاد، کار بسیار سختی است، اما با رعایت اصول امکانپذیر است.
کد خبر: ۷۷۳۷۳۶
8 گام برای موفقیت در زندگی مشترک

شما باید بیاموزید هنگامی که در یک رابطه عاشقانه حضور دارید ازشریک زندگیتان همچنین خانواده‌اش قدر دانی کرده و در مواقعی که او نیازمند کمک است از او حمایت کنید. همچنین شما باید بیاموزید که در صورت نیاز چگونه باید سازش کنید.

در این نوشتار به ۸ گام موثر و مفید اشاره می‌کنیم که می‌تواند رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه طولانی مدت و همیشگی کند.

۱. عشق به شریک زندگیتان

عشق کلید روابط شاد و طولانی مدت است. گاهی تنها معیار زنان برای ازدواج با مرد، ثروت او است. آن‌ها بر این باورند که ازدواج با چنین مردی بهتر از تنها بودن است. پس چنین فردی نباید انتظار رابطه موفق با همسرش را داشته باشد. شاید شریک زندگیتان را دوست ندارید و یا اینکه او نیز شما را دوست ندارد. تنها تعداد کمی از مردم می‌توانند در روابطی که عاری از عشق است به مدت طولانی زندگی کنند و مطمئنا همیشه ناراضی هستند.

۲. احترام به والدین همسرتان

شما همیشه باید به پدر مادر همسرتان بدون در نظر گرفتن مشکلات، احترام بگذارید. حتی اگر آن‌ها شما را دوست نداشته باشند. شاید پدر و مادر شما از انتخابتان راضی نباشند، اما با این وجود به شما و همسرتان احترام می‌گذارند. ساخت رابطه قوی و شاد بدون احترام گذاشتن به والدین یکدیگر بسیار سخت است. اگر شریک زندگی شما والدینتان را دوست ندارد، شما باید به او کمک کنید، همچنین آموزش دهید که به آن‌ها احترام گذاشته و دوستشان داشته باشد. فقط به این دلیل که او آن‌ها را دوست ندارد شما اجازه ندارید از والدینتان متنفر شوید.

۳. برقراری ارتباط روزانه با یکدیگر

هنگامی که در یک رابطه طولانی مدت هستید ارتباطات روزانه، فوق العاده حیاتی است. هر دو شما باید بیاموزید که به طور موثر و به صورت روزانه باید با یکدیگر در ارتباط بوده و در مورد ناراحتی‌های خود به گفت‌و‌گو بنشینید. شما هرگز نمی‌توانید ذهن یکدیگر را بخوانید، پس راه برقراری ارتباط و آگاهی از نیاز‌ها» گفت‌و‌گو» است. صرف نظر از اینکه شاید شما نیز بسیار پر مشغله باشید، اما باید زمان مناسبی را برای برقراری ارتباط قوی با همسرتان در نظر بگیرید.

۴. داشتن انتظارات واقع بینانه

بسیاری از ارتباطات زوجین با شکست مواجه می‌شود زیرا که آن‌ها انتظارات غیر واقعی از یکدیگر دارند. هیچ انسانی کامل نیست. همه ما دارای عیوبی هستیم و گاهی مرتکب اشتباه می‌شوییم. شریک زندگی شما هرگز کامل نخواهد شد. هنگامی که شما و شریک زندگیتان مرتکب اشتباه می‌شوید، سعی کنید از آن‌ها درس بگیرید و از ایجاد دوباره آن اشتباهات جلوگیری کنید. توقف جست‌و‌جوی عیوب شریک زندگیتان بسیار مهم و ویژه است.

۵. اعتراف به اشتباه

یکی از دلایلی که بسیاری از زوج‌ها در روابط خود با شکست روبه رو می‌شوند این است که اشتباهات خود را نمی‌پذیرند.‌‌ همان طور که در سطور بالا ذکر شد، انسان‌ها کامل نیستند اما بسیاری از ما این نکته را نمی‌پذیریم. سعی نکنید به دنبال یافتن خطاهای کوچک همسرتان باشید فقط کافی است اگر اشتباهی کرده‌اید اعتراف کرده سپس عذرخواهی کنید. با این حال شریک زندگیتان هم باید اشتباهات خودش را بپذیرد در غیر این صورت شما قادر به ساخت رابطه طولانی مدت نخواهید بود.

۶. قدر رابطه خود را بدانید

هر دو شما باید قدر رابطه خود را بدانید و از شریک زندگیتان قدردانی کنید. نیاز نیست مدام به شریک زندگیتان بگویید که انسان شگفت انگیزی است بلکه فقط کافی است به همسرتان نشان دهید که چقدر دوستش دارید و چقدر قدردان زحماتش در رابطه‌تان هستید.

۷. لذت بردن از زندگی در کنار یکدیگر

یادگیری لذت بردن از زندگی در کنار یکدیگر بسیار اهمیت دارد. پرورش نگرش مثبت و قدردانی از یکدیگر بسیار مهم است. همچنین هیچگاه اجازه ندهید مشکلات مالی رابطه شما را رو به تباهی ببرد. اگر هر دو شما در مورد مسائل مالی با مشکل روبرو هستید، به دنبال یافتن برخی فعالیت‌های رایگان و سرگرم کننده باشید. نباید مدام در خانه بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، بلکه باید از فعالیت‌های دونفره لذت ببرید. اینگونه عششقتان بیشتر شده و روابطه طولانی تری خواهد داشت.

۸. انجام کار‌ها در کنار همسرتان

شما باید روزانه رابطه‌تان را تقویت کنید. اگر شما همسرتان را نادیده بگیرید پس نباید انتظار شکوفایی رابطه‌تان را داشته باشید. شاید شما برنامه‌های مختلفی در زندگی داشته باشید و سرتان خیلی شلوغ باشد؛ امکان این وجد دارد که شریک زندگیتان هم شما را درک می‌کند، اما متوجه باشید که با این کارتان می‌توانید رابطه‌تان را خراب کنید. پس زمان بیشتری را در کنار همسرتان بگذرانید و تعدادی از کار‌هایتان را کنار هم انجام دهید.

ساخت رابطه قوی و شاد کار آسانی نیست، اما بسیار با ارزش است. آیا شریک زندگیتان را نادیده نمی‌گیرید و به او توجه می‌کنید؟ احترام و قدردانی از همسرتان می‌تواند رابطه شما را شاد و همیشگی کند.(نیکو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها