کانال ماهواره‌ای مصری «المحور» در گفت و گو با یک هکر مصری، اسرار پشت پرده ماجرای بریده شدن سر 21 قبطی مصری توسط نیروهای داعش در لیبی را فاش کرد.
کد خبر: ۷۷۳۳۴۳
پشت پرده صحنه‌های جنایت‌آمیز داعش

احمد سماره، هکر مصری که سایت «المنبر الاعلامی الجهادی» (سایت رسمی داعش) را هک و به فایل‌های مختلف این سایت دسترسی پیدا کرده بود در گفت و گو با کانال ماهواره‌ای «المحور» گفت: من توانستم به فایل‌های خام و غیرقابل نشری دست پیدا کنم که نشان می‌دهد جنایات تروریستی داعش در مقابل دوربین با کارگردانی متخصصین آمریکایی صورت می‌گیرد و حتی صدا و تصویر این عوامل خارجی در فایل‌های قبل از مونتاژ این فیلم‌ها را دیدم و شنیدم.

وی می‌افزاید: سرور داعش در آمریکا قرار دارد و این سایت سال‌ها محل انتشار اطلاعیه‌ها، اخبار،‌ تصاویر و کلیپ‌های تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی بوده است، اینکه چنین سایتی در این سال‌ها فیلتر نشده بسیار شک‌برانگیز است. این نشانگر دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها در شعار مبارزه با تروریسم است، چرا که اگر گروهی غیر داعش بخواهد صحنه‌های تروریستی شبیه صحنه‌های تروریستی در کلیپ‌های داعش را بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار دهد، ظرف 24 ساعت سایت این گروه حذف خواهد شد ولی این برخورد آمریکایی‌ها با سایت رسمی داعش صورت نگرفته است.

گاردین: شانس توافق بالاست

پیوستن حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به مذاکرات هسته ای ژنو با بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی همراه بود.

به گزارش نامه نیوز، گاردین در این باره نوشت: مقامات ارشد ایران و آمریکا روز شنبه به مذاکرات هسته ای هفت کشور جهان پیوستند، اقدامی که می تواند به حل اختلافات فنی میان تهران و غرب کمک کند.

برای اولین بار، روز شنبه علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و همتای آمریکایی اش به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پیوستند. این در حالی است که پیشتر کارشناسان فنی دو طرف نشست هایی را با یکدیگر برگزار کرده بودند.

مقام های غربی عنوان کردند که آمریکا زمانی تصمیم به پیوستن رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور به ژنو گرفتند که ایران نیز اعلام کرد که صالحی به ژنو خواهد رفت. با این وجود، حضور این دو مقام ارشد می تواند شانس توافق نهایی را افزایش دهد.

رویترز نیز در این باره نوشت که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران مذاکره کنندگان ارشد خود را برای حضور در مذاکرات هسته ای ژنو، به سوئیس ارسال کرد.

رویترز همچنین نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برادرش و رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور را در تلاش برای غلبه بر موانع در راه رسیدن به توافق نهایی به ژنو فرستاد.

طرح های اوباما برای مهار نتانیاهو

گزارش های منتشر شده حاکی است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ظاهرا در حال برنامه ریزی برای انتقام گیری از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

پایگاه اگزمینر در گزارشی با عنوان « باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به سبب سخنرانی در کنگره آمریکا انتقام بگیرد»، نوشت: گزارش های منتشر شده حاکی است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ظاهرا در حال برنامه ریزی برای انتقام گیری از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.

اوباما همچنین قصد دارد در زمان حضور نتانیاهو در آمریکا برای سخنرانی در کنگره یک مصاحبه جامع با یک خبرنگار - که نامش فاش نشده اما مشهور - انجام دهد . برخی از مشاوران اوباما پیشنهاد کرده اند رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس آیپک به مقابله با سخنان نتانیاهو بپردازد اما این ایده رد شد زیرا این اقدام ممکن است بیشتر به نفع نتانیاهو تمام شود تا اوباما. جب بوش و تد کروز سناتور ایالت تگزاس از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در توئیتر به این موضوع واکنش نشان دادند و درباره برنامه های انتقام جویانه اوباما ابراز خشم کردند.

سیستم آموزشی داعش

گروه تروریستی داعش که اغلب مدارس شهر‌ها و روستاهای استان دیرالزور در سوریه را به بهانه "وجود کفر در برنامه‌های درسی" تعطیل کرده اقدام به برپایی کلاس دوره شرعی برای معلمان کرده است.

به گزارش ابنا، گروه داعش با شماری از مدیران مدارس جلسه‌ای برگزار کرده و با اعلام تصمیم خود مبنی بر تبدیل کتب درسی جدید به جای کتاب‌های درسی قدیم پس از برگزاری دور شرعی آنها را در مدارس دیر الزور توزیع می‌کند.

این گروه تکفیری به معلمان شهر البوکمال در مرز این کشور و عراق که داعش آن را «ولایت فرات» نام نهاده است، اعلام کرده که باید به کلاس دوره شرعی بپیوندند.

مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که داعش همه مدارس را در مناطق تحت تصرف خود در شهر‌ها و مناطق استان دیرالزور در شرق سوریه بسته و درصدد است تا در شیوه‌های آموزش دینی در مدارس این منطقه بازنگری کند.

داعش، پیش از این، در نخستین تغییر در نظام آموزشی مناطق تحت تصرف خود، دو درس شیمی و فیزیک را حذف کرد.

دفاع حسینیان از احمدی‌نژاد

روح‌الله حسینیان از اعضای پایداری معتقد است که دولت قبل پاک بوده و حتی در ماجرای سه هزار میلیاردی و 170 نماینده که از رحیمی پول دریافت کردند، سوءاستفاده‌ای دیده نشده است

به گزارش مثلث آنلاین، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری، معتقد است که در ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی هیچ چیز از دولت قبل پیدا نکردند و ماجرا در حد «قصور» چند نفر در دولت بود. او همچنین معتقد است که در ماجرای 170 نماینده‌ای که کمک مالی از رحیمی دریافت کرده‌‌اند نیز معتقد است که طرح این مسائل تیشه به ریشه نظام زدن است و اصلا «سوءاستفاده‌» ای صورت نگرفته است.

در مورد اظهارات متعدد معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره کشف اختلاس‌ها و فساد‌های مالی، گفت: ما باید یک کالبد‌شکافی بکنیم که برای چه اینها این مسائل را مطرح می‌کنند.

حسینیان از توهم جنجال‌سازان در مورد دستاوردهای اینگونه شایعه‌سازی‌ها برای حزب و گروه خودشان سخن گفت و تصریح کرد: این اقدام غیرمنصفانه و غیرعاقلانه است و بهتر است به جای این کار بیایند اموال احمدی‌نژاد و دولت او را بررسی کنند و بیان کنند چند درصد اموال همین مدعیان را تشکیل می‌دهد و هر دو گروه اموال‌شان را از کجا به دست آورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰

نیازمندی ها