به نظر می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند از علاقه کاربران به ویندوز۷ کم کند و هر روز به تعداد کاربران این سیستم‌عامل افزوده می‌شود. طبق آخرین آماری که NetMarketShare ارائه کرده، سهم بازار ویندوز۷ به 55.92 درصد رسیده است.
کد خبر: ۷۷۳۱۵۸
کاربران ویندوز ۷ هر روز بیشتر از دیروز

براساس شواهد، فروش رایانه‌های خانگی و لپ‌تاپ‌ها در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۵ باعث این افزایش کاربر شده است. البته نسخه‌های دیگر ویندوز نیز از فروش ویژه آغازین سال میلادی سهم اندکی داشته‌اند؛ به شکلی که سهم ویندوز 8 و 8.1 در مجموع با جهشی چند دهم درصدی از 13.52 به 13.83 درصد رسیده است.

جالب این‌که ویندوز XP نیز از این رشد سهم داشته و حتی شیب رشد آن از ویندوز۸ نیز بیشتر بوده است. این نسخه از سیستم‌عامل که پیش از این 18.26 درصد رایانه‌های دنیا را به تسخیر خود درآورده بود، حال سهمی 18.93 درصدی دارد. این آمارها نشان می‌دهد مایکروسافت با توجه به تمام تلاشی که برای ترغیب کردن کاربران به استفاده از نسخه‌های جدیدتر ویندوز می‌کند، اما هنوز هم کاربران تمایل چندانی به استفاده از ویندوز۸ ندارند. این در حالی است که اکنون هیچ دستگاهی به‌صورت پیش‌فرض با ویندوز۷ و ایکس‌پی به فروش نمی‌رسد. علاوه بر اینها بقیه کاربران رایانه‌ها از دو سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با 0.50 درصد و مک‌او‌.اس ایکس با 7.11 درصد استفاده می‌کنند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها