پروتکل مورد استفاده در نسخه‌های فعلی کروم اسپیدی است که طبق بیانیه‌ی گوگل، در سال 2016 به این پروتکل پایان داده و در نسخه‌ی جدیدِ کروم از پروتکل HTTP2 استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۰۲۷۴
گوگل با HTTP2 سرعت کروم را افزایش می‌دهد

به گزارش جام جم کلیک: SPDY یک پروتکل شبکه‌ی آزمایشی است که بطور عمده توسط گوگل برای انتقال محتوای وب توسعه داده شده‌ است، پیاده‌سازی‌های مرجع آن هم در مرورگر گوگل کروم و هم در موزیلا فایرفاکس قابل دسترس است. HTTP2 بر مبنای اسپیدی توسعه داده شده و گوگل در نسخه‌ی جدید کروم از این پروتکل استفاده خواهد کرد.

گوگل از اسپیدی و SSL برای بهبود سرعت و امنیت صفحات وب استفاده می‌کند که طبق بیانیه‌ی جدید این شرکت، به پشتیبانی از این پروتکل و TLS در اوایل سال 2016 خاتمه خواهد داد. HTTP2 اولین نسخه‌ی جدید بعد از HTTP1.1 است؛ طبق گفته‌ی گوگل، HTTP2 شامل ویژگی‌های متعددی از جمله مولتی‌پلکسینگ و فشرده‌سازی هِدر است که توسط این ویژگی‌ها می‌توان چندین درخواست را برای بازکردن صفحات ارسال کرد. نتیجه‌ی این کار نیز افزایش سرعت لود صفحات در کنار امنیت بیشتر اطلاعات است.

بعد از بکاربردن HTTP2، سرعت بخشیدن به مرورگرها توسط گوگل و دیگر توسعه دهنده‌گان کمی زمان‌بر خواهد بود. از آنجایی‌که تمام ویژگی‌های مفیدِ اسپیدی در HTTP2 نیز وجود دارد به همین دلیل گوگل به پشتیبانی از آن‌ در سال 2016 پایان خواهد داد. سایر مرورگرهای اصلی از جمله اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و سافاری نیز تا حدی از امکانات اسپیدی استفاده کرده‌اند و به زودی مانند کروم، پروتکل HTTP2 را بکار خواهند برد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها