یادداشت سید مهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص)

مجیدی آغازگر یک حرکت یا تحوّل در سینمای دینی

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی معتقد است: اتفاقات سال‌های اخیر در سینما، ذائقه بسیاری از اهالی فرهنگ را تلخ کرده، ولی مطمئنا این محصول الهی، تلخی‌ها را از ذائقه اصحاب فرهنگ به شیرینی مبدل می‌سازد.
کد خبر: ۷۷۰۰۴۹

حجت‌الاسلام رضا غلامی، بعد از دیدن فیلم محمد(ص) در یادداشتی نوشت:

به لطف الهی و عنایت حضرت رسول (روحی له الفدا)، کار عظیم و منحصر به فردی انجام گرفته که حتما نقطه عطف و اوجی در سینمای ایران به شمار می‌آید. اتفاقات سال‌های اخیر در سینما و تقابل بخشی از جریان سینمایی کشور با ارزش‌ها و واقعیت‌ها، ذائقه بسیاری از اهالی فرهنگ را تلخ کرده ولی مطمئنا این محصول الهی، تا مدت‌ها این تلخی‌ها را از ذائقه اصحاب فرهنگ به شیرینی مبدل خواهد ساخت.

فیلم محمد(ص) چه از نظر مضمونی و چه فنی، بخصوص جلوه‌های ویژه، با قله فاصله‌ای ندارد و می‌تواند در شرایطی که دشمن از هر اقدامی برای ارائه تصویری دروغین از اسلام و پیامبر رحمت دریغ نداشته، تصویر درخشنده‌ای را از شخصیت بی‌بدیل و قدسی پیامبر اکرم(ص) به جهانیان نشان دهد و مخاطبانش را تا مدت‌ها سرمست کند. از سوی دیگر، فیلم محمد(ص) به روشنی نشان می‌دهد که سینمای دینی چیست و چگونه می‌توان از این هنر گیرا، به نفع ارزش‌های الهی و به سود کمالات انسانی بهره جست و به آلودگی‌های سینمای غربی گرفتار نشد.

به عنوان یک عضو کوچک جامعه فرهنگی به هنرمند گرانمایه آقای مجیدی برای این مجاهده مخلصانه تبریک و دست مریزاد می‌گویم و از همه دوستداران و عشاق پیامبر رحمت(ص) دعوت می‌کنم هر زمان که فیلم به مرحله اکران عمومی رسید، حتی یک لحظه را هم در رفتن به سینما و دیدن این فیلم به یادماندنی از دست ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها