ناگفته های مسئول مذاکرات هسته ای از دیدارهایش با مقام معظم رهبری

ظریف: آقا به من گفتند همین جوری لبخند بزن

مردان هسته ای ایران و در راس آنها محمد جواد ظریف در این روزها محبوب ترین اند .صفحاتشان در شبکه های اجتماعی پرمخاطب ترین است و خبرهایی که نام یکی از آنها را در تیتر داشته باشد، پربیننده ترین .
کد خبر: ۷۶۹۹۸۷
ظریف: آقا به من گفتند همین جوری لبخند بزن

شاید به همین خاطراست که سخنان ظریف در جمع محدود پسران دبیرستان نیکان دست به دست در شبکه های اجتماعی چرخید.

به گزارش ایرنا، او روز سه شنبه 21 بهمن در جمع دانش آموزان، از تفاوت جایگاه ایران پیش از مذاکرات یک سال و نیم اخیر گفت و اینکه زمانی معامله با ایران مشمول ' هزینه حیثیتی ' می شد ولی اکنون شرایط به گونه ای شده که تحریم های بیشتر ایران، آمریکا را نزد دوستانش منزوی خواهد کرد.

وزیر خارجه خاطره ای تعریف کرد و گفت: « من دیشب سعادت داشتم خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شوم. پریروز هم ایشان یک بار دیگر محبت کردند. فرمودند منطقی صحبت کنید... دعوا نکنید.

یک بار یکی از دوستان گفته بود بعضی وقت ها که ظریف در جلسه با جان کری (وزیر خارجه آمریکا) صدایش بالا می رود، محافظان سرشان را داخل اتاق می کنند.

دفعه بعد که آقا را دیدم گفتند چرا در جلسه داد می زنی؟ همین جوری لبخند بزن و حرفت را بزن».

ظریف که سخنانش با استقبال جوانان روبرو شده بود، ادامه داد: و قولا له قولا لینا. این قاعده مااست. میانه روی واعتدال زاییده اعتماد به نفس است. تندروی، زاییده عدم خودباوری.

وزیر خارجه رازی را هم برای جوانان فاش کرد. او گفت هر روز بعد از نماز صبح و نیز پیش از مذاکرات هسته ای شش آیه قرآن را می خواند؛ آیاتی که حتی اگر خواننده آن هم بخواهد خودش را در مهلکه بیندازد خدا مانع خواهد شد.

داعش دست سه زن را در موصل قطع کرد

گروه تروریستی داعش دستان سه زن را در شهر موصل در شمال عراق قطع و پنج نفر را به جرم استفاده از تلفن همراه شلاق زد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه نیوز، یک منبع در استان نینوا گفت: گروه تروریستی داعش دست سه زن را بدون ذکر اتهام آنها قطع کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: گروه تروریستی داعش همچنین 5 شهروند موصل را به خاطر تلاش برای تماس با نزدیکانشان در استان های دیگر از طریق تلفن همراه شلاق زد.

به گفته این منبع، گروه داعش به اهالی موصل تاکید کرده است در صورت کشف سیم کارت تلفن همراه، فرد خاصی را سی ضربه شلاق خواهد زد.

گروه داعش نوامبر 2014 شبکه تلفن همراه در موصل را قطع کرد و گفت که دیگر آن را متصل نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی:ایران امتیاز نداده است

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای، ایران امتیاز خاصی را به طرف مقابل نداده است، مدعی شد که تل آویو حق دفاع از خود را دارد.

به گزارش مهر به نقل از تایمز اسرائیل، «یووال اشتینیتز» با بیان اینکه حکومت ایران در مذاکره با قدرت های جهانی امتیازات لازم را واگذار نکرده، هشدار داد که اسرائیل ممکن است علیه برنامه های هسته ای ایران دست به اقدام یکجانبه بزند.

اشتینیتز به خبرنگاران گفت: توضیح مشخصی نمی توانم بدهم. اما هنوز همه گزینه ها روی میز است. ما هیچوقت به خاطر محدودیت های دیپلماتیک از حق اسرائبل برای دفاع از خود صرفنظر نکرده ایم.

وزیر اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی افزود: ایران تاکنون در مذاکرات روی مسائل اصلی مانند غنی سازی اورانیوم، از بین بردن تاسیسات فنی غنی سازی، وضعیت راکتور اتمی اراک و تاسیسات زیر زمینی و غنی سازی در فردو انعطاف بسیار کمی از خود نشان داده و این تصویر ناامید کننده ای است و ما این موضوع را در نشست امنیتی در مونیخ با یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرده ایم.

واکنش رئیس دفتر خاتمی به شعارهای 22 بهمن

"محمدعلی ابطحی" رئیس دفتر سید محمد خاتمی به شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی مردم ایران در 22 بهمن واکنش نشان داد.

به گزارش جام نیوز، وی نوشت:«امیدوارم ٢٢ بهمن هایی پیش بیاید که دشمنی در کار نباشد و همه جا پر از درود باشد. به جای اینهمه مرگ. هرسال هم تعداد مخاطبان مرگ بیشتر می شوند. انقلاب اسلامی حداقل تا مقطع پیروزی آن مسالمت آمیز بود. مردم دلشان برای درود فرستادن تنگ شده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها