راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش ششم: امکانات جانبی و قیمت)

راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش ششم)

مقوله قیمت در هر راهنمای خریدی مهم است، زیرا قیمت یک دستگاه و بودجه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید، می‌تواند روی نیازهای شما پا بگذارد و انتخابتان را به‌طور کامل تغییر دهد. البته هیچ‌گاه فراموش نکنید نخریدن یک کالا بهتر از خریدن کالایی ارزان قیمت است که نیازهای شما را برآورده نمی‌کند.
کد خبر: ۷۶۹۴۵۹
راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش ششم)

در بخش‌های پیشین به نیازهای شما از یک ساعت هوشمند اشاره کردیم و با بررسی و مقایسه برخی مشخصات این ساعت‌ها همچون تفاوت‌ها در تعداد رنگ‌های صفحه‌نمایش، پشتیبانی از نرم‌افزارهای مختلف و... با محدودیت‌های مدل‌های متفاوت آشنا شدید. برای مثال ساعتی که به صفحه‌نمایش با جوهر الکترونیک مجهز است، گزینه مناسبی برای مشاهده و مرور عکس یا فایل‌های ویدئویی به‌شمار نمی‌رود و ساعتی که از نمایشگر قدرتمندی بهره می‌برد، نمی‌تواند برای مدت طولانی قابل استفاده باشد، زیرا شارژ باتری آن بسرعت تخلیه می‌شود.

امکانات جانبی

در ادامه پیش از خرید ساعت هوشمند باز هم باید به نیازهای خود توجه کنید. هدفتان از خرید یک ساعت هوشمند چیست؟ اگر قصد دارید به‌جای تلفن‌ همراهتان از ساعت هوشمند برای مکالمه تلفنی کمک بگیرید باید ساعتی مجهز به قابلیت Voice خریداری کنید. همچنین ممکن است قصد مکالمه و برقراری تماس را نداشته باشید، اما بدتان نیاید ساعت هوشمندتان از دستورات صوتی پیروی کند و بتوانید با استفاده از میکروفن داخلی ساعت، فرمان‌های خود را به‌صورت صوتی برای آن ارسال کنید.

گزینه‌ بسیار مهم دیگری که در مورد امکانات جانبی ساعت‌های هوشمند مطرح است، امکانات پشتیبانی شده برای تناسب اندام و حفظ سلامت بدن است. اگر دوست دارید ساعت هوشمند شما همچون یک دستبند تندرستی تعداد قدم‌هایتان را بشمارد یا با اندازه‌گیری ضربان قلب و بررسی سرعت حرکت یا میزان کالری مصرف شده شما در طول روز، اطلاعات بسیار مناسبی را از وضع سلامت‌تان در اختیار شما قرار دهد، حتما پیش از خرید به امکانات جانبی آن توجه کنید.

قیمت

مقوله قیمت در هر راهنمای خریدی مهم است، زیرا قیمت یک دستگاه و بودجه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید، می‌تواند روی نیازهای شما پا بگذارد و انتخابتان را به‌طور کامل تغییر دهد. البته هیچ‌گاه فراموش نکنید نخریدن یک کالا بهتر از خریدن کالایی ارزان قیمت است که نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، زیرا با چنین خریدی همچنان در حسرت گزینه‌ موردنظر خود خواهید ماند و نمی‌توانید به نیازهایتان پاسخ دهید.

نکته مهم در بخش قیمت، همچون موارد گذشته توجه به نیازهای شما از ساعت موردنظر است. اکنون ساعت Pebble با قیمتی کمتر از صد دلار ارزان‌ترین ساعت هوشمند به‌شمار می‌رود، اما این ارزان بودن دلیلی بر بی‌کیفیت بودن این کالا نیست. شاید بتوان گفت همین محصول محبوب‌ترین ساعت هوشمند تا امروز است؛ زیرا به بسیاری از نیازهای کاربران پاسخ می‌دهد و قیمت ارزانی دارد.

دیگر ساعت‌های هوشمند قیمت‌هایی بین صد تا 350 دلار را به خود اختصاص می‌دهند و طبیعی است مدل‌های جدیدتر قیمت بیشتری دارند و با ارائه هر مدل جدید، قیمت مدل‌های قدیمی‌تر کاهش می‌یابد. پس اگر قصد خرید دارید و در جریان اخبار عرضه‌ مدل‌های جدیدتر در بازه ‌زمانی نه‌چندان دور قرار گرفته‌اید، دست نگه‌دارید؛ زیرا با عرضه‌ مدل جدیدتر، قطعا قیمت مدل انتخابی شما کاهش می‌یابد.

بهترین ساعت‌های هوشمند

اگر دوست دارید با بهترین ساعت‌های هوشمند آشنا شوید، عدد 50606 را به شماره 300011226 پیامک کنید تا بهترین ساعت‌های هوشمند در هر زمینه (تناسب اندام، قیمت، طراحی و...) را به شما معرفی کنیم.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها