نخستین کیت الکترونیکی سبز جهان با ضخامت یک کاغذ ساخته شد

نازک‌ترین مدار الکترونیکی قابل بازیافت

نرم‌افزار Droid Tesla یک شبیه‌ساز قدرتمند با تمرکز روی مدارهای مجتمع مورد استفاده متخصصان برق و الکترونیک است.
کد خبر: ۷۶۷۶۱۷
نرم‌افزار موبایل: شبیه‌ساز قدرتمند مدار‌های الکترونیکی

برای انجام بسیاری از امور روزمره می‌توانید نرم‌افزارهای زیادی را در سیستم‌عامل اندروید پیدا کنید.

همچنین نرم‌افزارهای زیادی نیز برای مدیریت تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل عرضه شده‌ است، اما بیشتر این نرم‌افزارها، یا با زندگی روزمره افراد عادی سر و کار دارند یا با دستگاه‌های هوشمندی که از آنها استفاده می‌کنید.

یکی از نقاط ضعف نرم‌افزاری در سیستم‌های عامل مختلف، پوشش مناسب نداشتن و ناکافی بودن نرم‌افزارهای آموزشی بخصوص نرم‌افزارهای تخصصی مورد استفاده در رشته‌های مختلف است. این ضعف در تمام سیستم‌های عامل وجود دارد و می‌توانیم بگوییم نرم‌افزار مناسب که برای علوم تخصصی نوشته شده باشد، بسیار کم است. در این میان نرم‌افزار Droid Tesla از نرم‌افزارهایی به‌شمار می‌رود که سعی کرده‌ این ضعف را در رشته برق و الکترونیک کاهش دهد. نرم‌افزار Droid Tesla همچون یک موتور قدرتمند SPICE است. کلمه SPICE مخفف Simulation Program with Integrated Circuit Emphasis به‌معنای نرم‌افزار شبیه‌ساز با تمرکز روی مدارهای مجتمع است و همان‌طور که از این جمله برمی‌آید، نرم‌افزار Droid Tesla نیز یک شبیه‌ساز قدرتمند با تمرکز روی مدارهای مجتمع مورد استفاده متخصصان برق و الکترونیک است.

این نرم‌افزار همه ابزارهای موردنیاز برای ایجاد مدارهای الکترونیکی و شبیه‌سازی عملکرد آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای شبیه‌سازی مدارها با این برنامه نه نیازمند خرید قطعات الکترونیک مختلف هستید و نه نگران سوختن قطعات بر اثر اشتباه محاسباتی خواهید بود. همه چیز در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و نامحدود در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها کاری که باید انجام دهید، فکر کردن روی طراحی مدار و شبیه‌سازی عملکرد مدار است. چنانچه در هر لحظه نیز ایده‌ای به ذهنتان برسد و بخواهید یک مدار الکترونیک منحصر‌به‌فرد را اختراع کنید، کافی است تلفن همراه یا تبلت خود را روشن کرده و مدار موردنظر را در Droid Tesla شبیه‌سازی کنید.

این شبیه‌ساز، مدارهای مقاومتی ساده را مطابق با قانون فعلی Kirchhoff یا به اختصار KCL حل می‌کند. این روش، مشابه روشی است که در بسیاری از مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش تکرار الگوریتم، ادغام عددی، تکنیک‌های حذف گاوسی، ماتریس پراکنده و روش ذوزنقه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های قابل استفاده در عملیات محاسبات توسط این شبیه‌ساز به‌شمار می‌رود.

شبیه‌سازی بیش از 46 گزینه مختلف ازجمله مقاومت، خازن، لامپ، القاگر و... از دیگر امکاناتی است که در این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌گیرد. (نسخه رایگان نرم‌افزار ممکن است برخی موارد را پشتیبانی نکند) برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نرم‌افزار و مشاهده ویدئوی دموی آن می‌توانید به سایت www.droidtesla.com بروید. همچنین برای دانلود نسخه رایگان این برنامه می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید: (لینک حساس به حروف کوچک و بزرگ)

Google Play: http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌goo.gl‌‌/‌‌TTCVp2

Cafe Bazaar: http://goo.gl/HyUHjC

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها