بعد از جلسه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس

درخشان در سمت خود ابقا شد

شرایط دشوار سرمربی پرسپولیس

درخشان: بگویند برو، می روم

جام جم ورزشی: سرمربی تیم پرسپولیس می‌گوید برای حضور در این تیم قرارداد میلیاردی نبسته است. او همچنین می‌گوید تا زمانی که در این تیم حضور دارد با تمام وجودش تلاش می‌کند تا با پرسپولیس بهترین نتایج را بگیرد.
کد خبر: ۷۶۷۱۰۴
درخشان: بگویند برو، می روم

حمید درخشان درباره وضعیت این روزها و همین‌طور حواشی باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.

در ادامه متن این گفت‌وگو را می‌خوانید:

- پس از شکست مقابل ذوب آهن در حال حاضر شرایط پرسپولیس چگونه است؟

الحمدالله تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم اما متاسفانه برای دیدار مقابل ملوان محرومانی داریم که نمی‌توانند در کنار ما باشند. امیدوارم که مقابل ملوان بتوانیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و فرصت‌هایمان به گل تبدیل شود.

-چه بازیکنانی را برای دیدار مقابل ملوان در اختیار ندارید؟

محمد نوری، مهدی طارمی را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم و پیام صادقیان و رضا نورمحمدی نیز با مشکل مصدومیت مواجه هستند. البته حضور پیام صادقیان در دیدار مقابل ملوان به طور کامل منتفی است زیرا او باید مصدومیتش کامل برطرف شود.

-چه شناختی از ملوان دارید؟‌ این تیم در دور رفت پرسپولیس را شکست داده است.

شرایط حال ما با زمانی که در بازی رفت مقابل پرسپولیس انجام داد متفاوت است. آن زمان مربی دیگری هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و الان من هستم. ملوان تیم با انگیزه‌ای است و می‌خواهد با شکست پرسپولیس از انتهای جدول فاصله بگیرد. ان‌شاءالله ما مقاومت آن‌ها را می شکنیم و 3 امتیاز بازی را می‌گیریم.

-در مورد جذب بازیکن ازبک توضیح می‌دهید؟

یک بازیکن ازبک قرار است به جمع ما اضافه شود. او قرار است به تهران بیاید تا در تمرینات ما شرکت کند و سپس قراردادش امضا شود. البته مذاکره با ضرغام اسماعیل هم کماکان ادامه دارد.

-قبول دارید در حال حاضر شرایط نتیجه گیری پرسپولیس خوب نیست؟

من این موضوع را قبول دارم اما در نظر بگیرید وقتی توپی وارد دروازه نمی‌شود شرایط بد می‌شود و وقتی توپ وارد دروازه می‌شود همه چیز خوب است. از ابتدای فصل تا به امروز با مصدومان و محرومان زیادی مواجه بودیم. برای بازی با ذوب آهن محرومی نداشتیم اما متاسفانه محمد نوری و مهدی طارمی برای دیدار مقابل ملوان محروم هستند. اگر بدشانسی از ما دور شود و توپ‌هایمان به گل تبدیل شود شرایط مساعد خواهد شد. ما فرصت‌های گلزنی زیادی روی دروازه حریفان خلق می‌کنیم اما توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شود. مگر یک مهاجم چند فرصت گلزنی باید به دست بیاورد تا توپ‌هایش گل شود؟ اگر بدشانسی دست از سر ما بردارد با همین بازیکنان شرایط‌مان روز به روز بهتر خواهد شد.

- در روزهای گذشته انتقاداتی به بازیکنان جدیدتان مطرح شده است. خیلی‌ها می‌گویند این بازیکنان در حد و اندازه نام پرسپولیس نیستند. آیا این موضوع را قبول دارید؟

شرایط بازیکنان ما حتما بهتر خواهد شد. ما به بازیکنی مثل تادئو فشار زیادی آورده‌ایم. زمانی که او به پرسپولیس آمد با اضافه وزن روبرو بود و ما مجبور بودیم تمرینات سختی برایش درنظر بگیریم. طبیعی است که در این فشار بدن او از لحاظ قدرت افت می‌کند. من نمی‌توانم به او یک آمپول تزریق کنم تا بدنش برای بازی آماده شود. برای اینکه بدن به شرایط مسابقه برسد نیازمند گذر یک تا دو هفته زمان است. اگر او به شرایط بازی برسد مطمئنا به ما کمک خواهد کرد. شرایط گابریل هم کاملا خوب است. او وضعیت بهتری دارد و برای تیم ما مثمر ثمر خواهد بود. ان شاءالله با اضافه شدن بازیکن ازبک شرایط ما روز به روز بهتر و بهتر می‌شود. پاسخ من به انتقادات دوستان این است که مگر در دوره سرمربی‌گری علی دایی و حمید استیلی یا کرانچار و همین‌طور دنیزلی بهترین بازیکنان برای پرسپولیس خریداری شدند؟‌ آن زمان هم بازیکنانی می‌آمدند که انتقاداتی به آن‌ها مطرح بود. زمانی ما می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم که همه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. به طور مثال وقتی که تیم امروز بازی کرد و نتیجه گرفت دیگر نباید به ترکیب تیم دست بزنیم اما متاسفانه اینگونه نیست و ما مجبور هستیم هر هفته تغییری در ترکیب داشته باشیم. هر هفته با بازیکنان محروم و مصدوم زیادی مواجه هستیم. به طور مثال اگر تیم بایرن مونیخ را به یک مربی حرفه‌ای بدهید و هر هفته 5 بازیکنش تغییر کند مطمئنا این تیم هم دچار مشکل خواهد شد. متاسفانه در حال حاضر در تیم ما ثبات لازم وجود ندارد. تیم ما در حال حاضر بازی خوبی به نمایش می‌گذارد و فرصت‌های گلزنی خوبی خلق می‌کند. اگر فرصت گلزنی خلق نمی‌کردیم من ایرادات تاکتیکی را قبول داشتم. اما وقتی فرصت گلزنی خلق می‌کنیم و مهاجمان توپ ها را به گل تبدیل نمی‌کنند پس مشکل جای دیگری است. این موضوع برای من خیلی سخت است. من از این موضوع عذاب می‌کشم. از نظر من تیم سازی 3 مرحله دارد. اول آمادگی جسمانی و بعد از آن تاکتیک است. و وقتی این دو کامل می‌شود بخش حساس و مهم آن این است که توپ‌ها به گل تبدیل شود و شما نتیجه بگیرید. من فکر می‌کنم ما در این قسمت مشکل داریم. بعضی اوقات بازیکن در شرایط روحی مناسبی نیست یا از نظر بدنی در شرایط مناسبی نیست. این نوع مشکلات باعث می‌شود توپها به گل تبدیل نشود. ما روی این نقیصه کار می‌کنیم تا مشکلمان را حل کنیم و توپ هایمان به گل تبدیل شود.

-شایعاتی مبنی بر اینکه مبین میردورقی با رابطه و لابی به پرسپولیس آمده مطرح شده است. واکنش شما به این شایعات چیست؟

من می‌خواهم با یک سوال جواب این شایعات را بدهم. آیا تمام بازیکنانی که تا به حال به پرسپولیس آمده اند بهترین بازیکنان بوده اند؟ من به خیلی از بازیکنان شانس می دهم تا خودشان را نشان دهند. از رده امید و همین طور جوانان بازیکن می آورم و بازی می‌دهم. باید بین بازیکنان رقابت وجود داشته باشد تا هرکسی که تلاش کرد در ترکیب ثابت قرار بگیرد. شما به مبین میردورقی اشاره کردید. من می‌خواهم بروید و ببینید مبلغ قرارداد او چقدر است؟‌ آیا بازیکنی است که میلیادری پول گرفته است؟ او به اندازه یک بازیکن امید پول گرفته است. این دیگر اینقدر حاشیه سازی ندارد. حالا اینکه بعضی از روزنامه‌ها مطلب می‌نویسند دیگر نظر شخصی خودشان است. مطالبی عنوان شده بود مبنی بر اینکه این بازیکنان در لیست 18 نفره نبودند و با لابی و رانت آمده اند. من می خواهم بپرسم در بازی مقابل ذوب آهن آیا میلاد کمندانی و افشین اسماعیل زاده در لیست 18 نفره ما بودند. حال که آن‌ها در لیست 18 نفره ما نبوده‌اند پس با لابی به پرسپولیس آمده‌اند؟ کیفیت بازی مبین میردورقی در حد خودش و به عنوان یک بازیکن جوان خوب است و من او را قبول دارم. او با مربیانی چون فرهاد کاظمی و مجید جلالی و چرخابی کار کرده است. آیا مبین میردورقی با لابی به تیم این مربیان رفته است؟ درباره مبین میردورقی باید بگویم حرف‌هایی که برخی دوستان مطرح می‌کنند، سلیقه ‌ای است.

-تا چه زمانی اجازه می‌دهید که از شما بابت خریدهایی که انجام دادید انتقاد کنند و پاسخی به آن‌ها ندهید؟

من به همه نظرها احترام می‌گذارم. همه می‌توانند نظر بدهند زیرا صحبت کردن آزاد است. من نمی‌توانم به کارشناس یا پیشکسوتی بگویم که چرا درباره این موضوع صحبت کردید. من به همه نظرها گوش می‌دهم و به آن‌ها احترام می‌گذارم. مگر الان پیشکوستان صحبت نمی‌کنند؟! هرکدام از آن‌ها با عناد صحبت می‌کنند. با این حال من دست آن‌ها را می‌بوسم و فقط کار خودم را می‌کنم. آن‌قدر تلاش می‌کنم تا زمانی که تیمم برد خود آن‌ها بفهمند که من چه کار کرده‌ام. من جواب هیچ انتقادی را نمی‌دهم. فقط به پرسپولیس آمده‌ام تا به این تیم کمک کنم. من جوانی‌ام را برای پرسپولیس گذاشته‌ام و در حال حاضر هم اعتبار 50 ساله‌ام را به این تیم آورده‌ام. آقایان بدانند روزهایی که من برای پرسپولیس بازی کردم حتی یک ریال هم دریافت نکرده‌ام. الان هم قرارداد میلیاردی نبستم. فقط و فقط به عشق پرسپولیس آمده‌ام تا به این تیم کمک کنم.

-در انتهای فصل پرسپولیس چه رتبه‌ای کسب خواهد کرد؟

من نمی توانم این موضوع را پیش‌بینی کنم. اگر هفته به هفته بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذاریم پس قطعا رتبه‌مان در جدول بهتر خواهد شد. ما تلاش می‌کنیم تا حداقل سهمیه آسیا را بگیریم.

در حال حاضر پرسپولیس با مشکلات مالی هم روبروست. این مشکل چه زمانی قرار است حل شود؟

متاسفانه نسلی که الان فوتبال بازی می‌کند با نسل ما خیلی متفاوت است. زمانی که من فوتبال بازی می‌کردم کسی به دنبال پول نبود. ما به دنبال این بودیم که فوتبال را بازی کنیم تا هواداران از آن لذت ببرند اما متاسفانه الان آن قدر مشکلات اقتصادی زیاد شده است که مشکلات زیادی برای بازیکن به وجود می‌آید. در حال حاضر وقتی بازیکن مشکل مالی دارد ذهنش درگیر می‌شود و این موضوع روی روند کاری او تاثیر مستقیم دارد. الان در فوتبال حرفه‌ای دنیا پول حرف اول را می‌زند. این قضیه برای بازیکن آرامش فکری ایجاد می‌کند. بازیکن باید بدون دغدغه و مسائل فکری فقط تمرین کند. در مدتی که باشگاه به صورت هفتگی حقوق بازیکنان را پرداخت می‌کرد ما هیچ مشکلی نداشتیم اما از زمانی که برای آقای سیاسی مشکل ایجاد شده باشگاه نتوانسته حقوق بازیکنان را پرداخت کند. کادر فنی و تمام بازیکنان همه درگیر مسائل مالی هستند. باور کنید قبل از تمرین چند بازیکن پیش من می‌آیند و از مشکلات مالی گلایه می‌کنند. به نظر شما من باید چه کاری انجام دهم؟ البته نباید فراموش کنیم هیات مدیره و همین‌طور آقای طاهری تلاش می‌کنند تا مشکلات مالی برطرف شود. آن‌ها به دنبال جذب اسپانسر هستند اما دیگر کسی حاضر نیست اسپانسر باشگاه پرسپولیس شود. ان‌شاءالله امیدواریم تلاش‌های آن‌ها به نتیجه برسد و مشکلات مالی حل شود. من قول می‌دهم با حل مشکلات‌مان روند بهتری را پیش‌رو خواهیم داشت.

- در روزهای گذشته شایعات زیادی در رابطه با اخراج شما مطرح شده است. اما این موضوع را خودتان تکذیب کرده‌اید. تا چه زمانی پشت نتایج پرسپولیس می‌ایستید و حاضرید در این تیم کار کنید؟

من تا جایی که جان در بدن داشته باشم و مرا بخواهند در پرسپولیس کار می‌کنم. مطمئن باشید آن قدر تلاش خواهم کرد که پرسپولیس مشکلاتش حل شود. من دل به این نبستم که حتما باید سرمربی پرسپولیس باشم. تا زمانی که از من بخواهند در این تیم می‌مانم. هر زمانی هم که به من بگویند برو با همه خداحافظی می‌کنم و به راحتی کنار می‌روم. حتی اگر یک ساعت دیگر به من زنگ بزنند و بگویند برو مطمئن باشید می‌روم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها