جام جم ورزشی: زمین تلو از مالکیت باشگاه استقلال خارج شد و به این ترتیب این باشگاه از این پس باید اجاره بهای آن را پرداخت کند.
کد خبر: ۷۶۷۰۸۰
چرا زمین تلو از استقلال گرفته شد ؟

طبق قانون زمین تلو از باشگاه استقلال گرفته شد و از این پس این باشگاه باید برای استفاده از این زمین اجاره بهایی را به منابع طبیعی پرداخت کند. به این ترتیب مالکیت این زمین از باشگاه استقلال گرفته شد اما همچنان باشگاه استقلال می‌تواند از این زمین بهره برداری کند.
این تصمیم با توجه به قانون ابلاغ شده صورت گرفته است. در قانون اصلاح ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، تبصره دو آمده است: "کلیه واگذاری‌های صورت گرفته بعد از سال 1365 که منجر به صدور سند قطعی شده است و وزرای وقت با استفاده از اختیارات خود مستقیماً و بدون طی گردش کار کمیسیون‌های واگذاری در استان‌ها دستور انتقال سند را داده‌اند و در صورتی که واگذاری بدون وجود طرح مصوب بوده یا طرح مصوب بدون عذرموجه اجراء نشده یا اجراء طرح به میزان کمتر از چهل‌درصد (40%) بوده یا تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز و غیرمتجانس با طرح مصوب بوده باشد، به موجب درخواست و اقامه دعوی از سوی وزارت جهادکشاورزی در شعبه یا شعب ویژه‌ای که توسط قوه ‌قضائیه در مرکز به همین منظور تشکیل می‌شود بدون اخذ هزینه دادرسی، رسیدگی و نسبت به فسخ واگذاری و تبدیل آن به اجاره، تمدید و تعیین مهلت برای اجراء طرح یا دریافت بهای روز اراضی و واریز به حساب درآمد عمومی یا استرداد زمین با توافق طرفین تصمیم‌گیری و رأی صادر می‌کند.
رأی صادره قطعی و غیرقابل تجدید‌نظرخواهی است. مهلت اقامه دعوی موضوع این تبصره از سوی وزارت جهادکشاورزی تا پایان شهریور ماه سال 1387 است.
واگذاری‌های صورت گرفته به دولت اعم از واگذاری‌های مستقیم ‌جهت مصارف وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیرمستقیم جهت مصارف شهرک های صنعتی، شهرک های مسکونی و اراضی واگذارشده جهت تعاونی‌های مسکن یا بخش خصوصی و غیردولتی برای امور عام‌المنفعه تا سال 1373، با رعایت تبصره‌های (54) و (46) قوانین بودجه 1375 تا 1378 مشمول بررسی مجدد نیست.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قرار بود زمین تلو جزو اموال باشگاه استقلال محسوب شود و در مزایده این باشگاه قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها