مرد شیاد که به بهانه پیش‌فروش آپارتمان‌های برج‌های دوقلو در شمال غرب تهران، 40 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، قبل از فرار از کشور دستگیر شد.
کد خبر: ۷۶۷۰۲۸
کلاهبرداری 40 میلیاردی به بهانه فروش برج‌های دوقلو

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی برای سرکشی به آپارتمانی که از یک برج در حال احداث پیش‌خرید کرده بود، به شمال غرب تهران رفت. او با حضور در آنجا متوجه شد ساخت و ساز هیچ پیشرفتی نداشته است. همزمان چهار مرد هم با داد و فریاد خود را به محل ساخت برج رساندند و سراغ مالک را گرفتند. آنها مدعی بودند، مالک یک واحد آپارتمان را به طور همزمان به هر چهار نفر آنها فروخته است.

این مرد که به موضوع مشکوک شده بود، به بررسی مدارک این چهار نفر پرداخت و متوجه شد آنها همان آپارتمانی را که او پیش‌خرید کرده است، خریده‌اند.

با افشای این موضوع، پنج مالباخته با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از مالک برج شکایت کردند.

تحقیق از شاکیان نشان می‌داد هر کدام از آنها برای پیش‌خرید این آپارتمان 500 میلیون تومان پرداخته‌اند و قرار بوده بقیه پول را زمان تحویل آپارتمان بپردازند که هنگام سرکشی به آپارتمان خود متوجه شده‌اند مالک برج هر پنج نفرشان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است. پس از شروع تحقیقات مشخص شد، متهم بعد از کلاهبرداری متواری شده است. در حالی که جستجو برای دستگیری او ادامه داشت، 145 نفر دیگر با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی از متهم فراری به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

با بررسی این پرونده‌ها مشخص شد متهم تاکنون با فریب این افراد به بهانه پیش‌فروش آپارتمان‌های برج‌های دو قلو در شمال غرب پایتخت، مبالغی بین 500 تا 900 میلیون تومان گرفته و به هیچ کدام آپارتمانی تحویل نداده و حتی برخی از آپارتمان‌ها را به چند نفر فروخته و تاکنون 40 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است. سرانجام چند روز پیش ماموران متهم فراری را پیش از آن که از کشور خارج شود، دستگیر کردند.

او با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اعتراف کرد این کلاهبرداری کلان را با همدستی یک بنگاه‌دار انجام داده است.

در این مرحله مرد بنگاه‌دار تحت تعقیب پلیس قرار گرفت، اما مشخص شد او توانسته از کشور خارج شود و به کشور ترکیه فرار کند.

علی نقابی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات از وی در حالی ادامه دارد که مرد بنگاه‌دار که اکنون متواری است، تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار گرفته و به محض دستگیری، تحقیقات از او آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها