رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: از تمام کاربران حوزه فضای مجازی می‌خواهیم قبل از انجام اقدامات خواسته شده در ایمیل‌های دریافتی، محتویات ایمیل را با فرستنده چک کنید.
کد خبر: ۷۶۶۵۹۲
هشدار سایبری پلیس فتا به کاربران اینترنت

به گزارش جام جم کلیک به‌نقل از روابط‌عمومی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سامان محمدی اظهار کرد: Fake Email یا ایمیل جعلی شیوه‌ای است که کلاهبرداران اینترنتی به‌منظور سوء استفاده به‌کار می‌گیرند.

وی گفت: در این روش کلاهبرداران ایمیلی را برای قربانی ارسال می‌کنند که به ظاهر دارای آدرس معتبر و مهمی است، به‌طور مثال کلاهبردار از آدرس‌های ایمیل جعلی سازمان‌های دولتی و یا دوستان شما برایتان ایمیل با محتوای فریبنده می‌فرستد، در متن این ایمیل‌ها معمولاً از شما خواسته می‌شود که به لینک خاصی مراجعه کرده و یا اطلاعات مورد نظر کلاهبردار را برای وی ارسال کنید، یا پولی را به حساب مورد نظر وی واریز کنید.

فرمانده پلیس فتا فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: این موارد با توجه به امکانات، نرم‌افزارها و گستردگی فضای مجازی غیر قابل تصور نیست لیکن هوشیاری کاربران این حوزه مهمترین عامل پیشگری از وقوع اینگونه جرایم است.

محمدی بیان داشت: از کلیه کاربران حوزه فضای مجازی می‌خواهیم قبل از انجام اقدامات خواسته شده در ایمیل‌های دریافتی، محتویات ایمیل را با فرستنده چک کنید زیرا عدم توجه به این امر ممکن است موجب شود تا فرد به قربانی بدل شده و در نهایت متوجه شود که این ایمیل از سوی افراد سود جو به منظور گمراه کردن و یا کلاهبراری ارسال شده و جبران خسارت وارده زمان بر و دشوار است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها