بازیکنان World of Warcraft بیش از ۱٫۹ میلیون دلار به صلیب سرخ و قربانیان ابولا کمک کردند

کمک 1.9 منیلیون دلاری بازیکنان World of Warcraft

کاربران بازی های رایانه ای به محققان سرطان کمک می کنند

کمک بازی‌خورها به محققان سرطان

یک موسسه تحقیقات سرطان انگلیس به تازگی طرحی را اجرا کرده است که در آن کاربران بازی های رایانه ای به محققان در مطالعات مربوط به سرطان کمک می کنند.
کد خبر: ۷۶۶۱۷۸
کمک بازی‌خورها به محققان سرطان

به گزارش جام جم کلیک: در این طرح به همراه بازی های رایانه ای اطلاعات و تصاویر مربوط به بیماری های سرطان به کاربران بازی ها ارائه می شود و آنها در این بازی ها عملا اطلاعات مربوط به آن را تجزیه و تحلیل می کنند و با این کار به محققان کمک می کنند.

با توجه به اینکه حدود یک میلیارد و 200 میلیون نفر در جهان از بازی های رایانه ای استفاده می کنند، این روش می تواند بسیار مفید باشد.

محققان مرکز تحقیقات سرطان انگلیس می گویند: تجزیه و تحلیل عکس های مربوط به سلول های سرطانی کاری بسیار زمان‌بر است و استفاده از میلیون ها کاربر بازی های رایانه ای می تواند به این تحقیقات سرعت بخشد.

محققان معتقدند که انسان ها بهتر از رایانه ها می توانند الگوهای خاص را در اشکال و تصاویر پیدا کنند و به همین علت استفاده از نیروی عظیم کاربران بازی های رایانه ای برای این منظور بسیار مفید است.

در مرحله اولیه این طرح که از فوریه (بهمن ماه) 2014 شروع شده است، تا کنون 300 هزار نفر با نرم افزار مخصوص سلول های سرطانی بازی کرده اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها