پایگاه داده‌های Dshell، تا به حال اطلاعات فراوانی از حملات امنیتی انجام شده بر علیه سیستم دولتی آمریکا را ثبت کرده است و با متن باز شدن این پروژه، عموم جامعه می‌توانند از آن استفاده کرده و اطلاعات حملات امنیتی را نیز به آن بیفزایند.
کد خبر: ۷۶۵۸۲۳
پروژه Dshell ارتش آمریکا، متن بار شد

جام جم کلیک: بسیای از حملات امنیتی درصورت اطلاع رسانی دقیق و انتقال اطلاعات مناسب به تمامی سطوحی که در خطر این حمله قرار دارند، با کاهش چشمگیری در خطر روبرو خواهند شد زیرا می‌توان راهکارهای متعددی را برای مسدود کردن این حملات متصور شد. در این میان یکی از مراکز محبوب هکرها برای اعمال حملات امنیتی را باید مراکز دولتی دانست و دولت آمریکا نیز با ساختن پایگاه بسیار مهمی برای داده‌های حاصل از تحقیق بر روی حملات سایبری، خود را دربرابر این حملات تجهیز کرده است که نتیجه این اقدام، پروژه‌ای به نام Dshell بوده است.

در این میان ارتش آمریکا به‌عنوان مجری طرح Dshell، در یک اقدام بسیار مفید به یک عمل دو سر برد دست زده است و با متن باز اعلام کردن این پروژه، عملا نرم‌افزار امنیتی خود و پایگاه داده‌های آن را به‌صورت متن باز، در اختیار عموم جامعه قرار داده است که این امر از نظر مزایای سمت کاربران جامعه، امنیت عمومی دربرابر حملات سایبری را در پی خواهد داشت و در سمت مقابل نیز دولت آمریکا می‌تواند انواع جدیدی از حملات امنیتی را شناسایی کرده و به بررسی و مقاوم‌سازی نرم‌افزار خود علیه این موارد جدید بپردازد.

به این ترتیب می‌توان با دریافت این برنامه در سیستم‌های مختلف، درصورت مواجهه با یک حمله امنیتی از مزایای بسیاری بهره‌مند شد زیرا درصورت مواجهه با یک حمله امنیتی شناخته شده می‌توان با کمک این نرم‌افزار در مقابل آن مقاومت کرد و درصورت مواجهه با یک مورد جدید نیز به گزارش آن دست زد که نتیجه این کار به بالاتر رفتن امنیت این سیستم منتهی خواهد شد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها