پروژه تانگوی گوگل، یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد

سه‌بعدی شدن دستگاه‌های همراه با گوگل

پروژه اسکن سه‌بعدی گوگل که تانگو نام گرفته است، یک گام دیگر به عملیاتی شدن نزدیک‌ شده است تا بتوان با این پروژه به عرضه تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به اسکنر سه‌بعدی امیدوار بود.
کد خبر: ۷۶۵۸۱۹
سه‌بعدی شدن دستگاه‌های همراه با گوگل

جام جم کلیک: پروژه ATAP شرکت گوگل شاید در نام برای بسیاری از ما آشنا نباشد و از ماهیت آن خبردار نباشیم ولی وقتی معنای این عبارت خلاصه را بخوانید تا حدی به مفهوم اصلی آن پی خواهید برد، این پروژه از حروف اول عبارت «پروژه‌ها و فناوری‌های پیشرفته» تشکیل شده است که این امر نشان می‌دهد که محصولات نوآورانه گوگل در نسل‌های آینده، حاصل تلاش‌های انجام شده در این پروژه خواهند بود.

در این میان مهم‌ترین و مشهورترین محصول این پروژه را می‌توان تلفن‌ همراه ویژه و انعطاف‌پذیر ARA دانست، این محصول به‌حدی به توجه رسانه‌ای دست یافته است که محصولاتی به‌‌مراتب مهم‌تر را از کانون توجه دور نگاه داشته است. در این میان یکی از محصولات دیگر و درحقیقت یکی از پروژه‌های زیر گروه پروژه ATAP که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است را می‌توان پروژه اسکن سه‌بعدی گوگل دانست که در نوع خود می‌تواند کاربرد ابزارهای دیجیتال خانگی را دستخوش تغییر کند.

در این‌ میان به‌نظر می‌رسد که گوگل با همکاری ال‌جی به‌سراغ عملیاتی کردن این پروژه ویژه خواهد رفت و به‌زودی و برروی مدل‌هایی از تبلت و یا تلفن‌ همراه هوشمند این شرکت، شاهد وجود اسکنر سه‌بعدی گوگل خواهیم بود. این اسکنر می‌تواند در هر ثانیه تعداد 250‌هزار مقیاس‌سنجی سه‌بعدی را انجام بدهد که در نهایت به تهیه یک تصویر کاملا سه‌بعدی از طریق دوربین یک دستگاه همراه منتهی خواهد گشت. البته برای انجام این کار به لنز بسیار نیرومند دوربین و یک پردازنده توانمند نیاز خواهد بود که همین امر قیمت دستگاه‌های میزبان تانگو را بالا خواهد برد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها