معامله محموله برنج با چک های سرقتی

کلاهبردار تحت تعقیب را شناسایی کنید + عکس

دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم کلاهبردار تحت تعقیب از سوی مقام قضایی صادر شده است و از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه وی دارند، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.
کد خبر: ۷۶۴۹۳۱
کلاهبردار تحت تعقیب را شناسایی کنید + عکس

یکی از کسبه منطقه بهارستان با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به مأموران اعلام کرد که چندین فقره چک را طی خرید و فروش چندین تن برنج، از طرف مورد معامله خود دریافت کرده اما در زمان مراجعه به شعب مختلف بانکی متوجه بلامحل و یا سرقتی بودن چک ها شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه بیستم بازپرسی دادسرای ناحیه 20 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:اینجانب طی قرارداد با شخصی بنام «احمد . ر»، ابتدا جهت خرید برنج مبلغ 24 میلیون تومان به صورت نقد به ایشان پرداخت کردم. قرار بر این بود که ایشان برنج ها را ظرف چند روز به بنده تحویل دهد اما پس از مدتی و به بهانه های مختلف عنوان کرد که محموله برنج در گمرک باقی مانده و در ادامه به بهانه ترخیص بار مبلغ 37 میلیون تومان دیگر از من پول گرفت.

مالباخته افزود:تأخیر در تحویل محموله برنج همچنان به بهانه های مختلف ادامه داشت تا نهایتا آقای «احمد . ر» مدعی شد که بواسطه یکی از بستگان نزدیکش می تواند برنج ها را به مبلغ بسیار مناسبی بفروشد زمانیکه مطالبه ثمن معامله را کردم، ایشان در چند مرحله مبلغ 260 میلیون تومان را در قالب چند فقره چک به بنده تحویل داد اما زمانیکه در زمان سررسید چک ها به بانک مراجعه کردم متوجه شدم که تمامی چک ها یا فاقد اعتبار و بلامحل بوده و یا دارای سابقه سرقت هستند. نهایتا در زمان مراجعه به درب منزل آقای «احمد . ر» متوجه شدم که مدتی است ایشان از آنجا نقل مکان کرده و از آنزمان دیگر هیچ اطلاعی از وی ندارم.

تحقیقات پلیسی

با توجه به اظهارات مالباخته، در بررسی چک های ارائه شده از سوی متهم تحت تعقیب پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چک های استفاده شده در معامله محموله برنج دارای سابقه سرقت است.

با شناسایی مالک حقیقی چک ها و در بررسی اظهارات این شخص مشخص شد که دسته چک مسروقه بهمراه 5 میلیون تومان وجه نقد، مدارک شناسایی و یک دستگاه لپ تاپ، به شیوه داخل خودرو سرقت شده و پرونده سرقت نیز در کلانتری 109 بهارستان ثبت و در حال رسیدگی است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد:با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ و به جهت دستگیری متهم تحت تعقیب این پایگاه، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه وی دارند، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21864793 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها