فیس‌بوک آمار سود سالانه خود را اعلام کرد و در این میان تبلیغات این شرکت بر روی تلفن‌های همراه به‌عنوان مهم‌ترین بخش درآمدزایی این شرکت معرفی شدند که این امر با بالارفتن ناخواسته قبض تلفن‌های همراه هوشمند همراه بوده است.
کد خبر: ۷۶۴۸۹۲
فیس‌بوک، قاتل قبض‌های موبایل

جام جم کلیک: شرکت فیس‌بوک درطول سال گذشته میلادی هزینه‌های بسیار نجومی و عجیب و غریبی را صرف خرید مواردی کرد که به‌‌صورت مستقیم به این شبکه اجتماعی مرتبط نمی‌شدند، در این میان بزرگ‌ترین خریدهای این شرکت را می‌توان عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت و سیستم گفتگوی آنلاین واتس‌اپ دانست که این دو مورد به‌تنهایی برای فیس بوک چند صد میلیون دلار خرج دربر داشتند.

این موضوع موجب شده است تا شایعه‌هایی در میان کاربران عمومی شبکه‌های احتماعی منتشر شود که بر اساس آن فیس‌بوک در حال از دست دادن مخاطب است ولی آمار و ارقام اثبات می‌کند که دقیقا عکس این موضوع صادق است. فیس‌بوک در پایان سال 2014 توانست تا به رکورد 890 میلیون کاربر فعال در روز برسد که این رقم برای سال پیش از آن برابر با 749 میلیون کاربر فعال در روز بود و رشدی نزدیک به 140 میلیون کاربر برای مراجعه روزانه به این شبکه اجتماعی نشان دهنده حفظ قدرت آن است.

سوددهی فیس‌بوک نیز به‌حدی بوده است که رشدی 140 میلیون دلاری در درآمد این شرکت را شاهد هستیم ولی این درآمد و سوددهی بدون شک مدیون بازار تلفن‌های همراه هوشمند است زیرا بیش از دوسوم کل درآمد فیس بوک از روی تبلیغات در تلفن‌های همراه هوشمند به‌دست آمده است.

بر روی تلفن‌های همراه بارها لینک‌های تبلیغاتی فیس‌بوک به‌صورت خودبه‌خود باز می‌شوند و فایل‌های ویدیویی متعددی هستند که به‌صورت اتوماتیک و بدون کلیک کردن بر روی آن‌ها بر روی تلفن همراه کاربر پخش خواهند شد که این امر درآمد بالایی برای فیس‌بوک داشته است ولی در سمت مقابل موجب شده است تا در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا شاهد این امر باشیم که قبض‌های نجومی به‌واسطه پخش این ویدیوها برای مشتریان صادر می‌شود بنابراین باید از این پس فیس‌بوک نسخه موبایل خود را به‌عنوان یک دشمن برای جیبتان محسوب کنید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها