شکست پرسپولیس برابر ذوب‌آهن

سوشا ایستاد تا تیمش گل بخورد

جدال 2 ‌تیم تهرانی و اصفهانی هیجان را به لیگ بازمی‌گرداند

پایان خواب زمستانی لیگ برتر

انگار یک جام ملت‌های پرفراز و نشیب برای این‌که لیگ برتر ما با شور و حال و هیجان بیشتری ادامه پیدا کند لازم بود. تیم ملی گرچه با دست خالی از استرالیا برگشت، اما از نگاه هوادارانش نمایش خوبی در این تورنمنت داشت؛ آنقدر خوب که مردم بار دیگر با فوتبال آشتی کنند. و حالا نوبت لیگ ماست که این هیجان را در نقطه جوش نگه دارد.
کد خبر: ۷۶۴۸۴۴

هفته هجدهم لیگ برتر بعد از 50 روز تعطیلی از فردا با انجام سه بازی آغاز می‌شود و روز جمعه نیز ادامه پیدا خواهد کرد. آنچه در این میان مورد انتظار هواداران فوتبال است، بازی‌های تماشاگر پسند از تیم محبوبشان است. نیم فصل، فرصتی بود برای ترمیم تیم‌ها و جذب نفرات تازه. از امروز سکانس آخر قهرمانی با برداشت 13 پلان نهایی آغاز می‌شود؛ 13 هفته‌ای که در یک چشم به هم زدن خواهد گذشت و تکلیف قهرمان لیگ چهاردهم مشخص می‌شود.

جنگ صدرنشینی

نفت، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد چهار تیمی هستند که امروز و فردا برای صدرنشینی بازی می‌کنند. این چهار تیم مدعی، تعطیلات زمستانی لیگ را هم با پیروزی در دیدارهای هفته هفدهم شروع کردند تا با حاشیه امنیت بیشتری به کار خود در این رقابت‌ها ادامه دهند.

حالا در ادامه این کورس، نفت صدرنشین در تهران به مصاف استقلال صنعتی می‌رود تا روی کاغذ کار آسان‌تری در مقایسه با سه تیم دیگر داشته باشد. شاگردان علیرضا منصوریان که حالا یک مرتضی پورعلی‌گنجی با روحیه را در جمع خود می‌بینند، برای ادامه صدرنشینی به راحتی از کنار این سه امتیاز خانگی نخواهند گذشت. در آن‌سو استقلال صنعتی گرچه در این فصل فقط یک بار در خارج از اهواز پیروز شده، اما در نمایش آخر خود مقابل استقلال که با تساوی 4 بر4 به پایان رسید، نشان داد از چه توان بالایی برخوردار است.

آبی‌های اهواز اگر بتوانند نفت را در تهران متوقف کنند، بیش از همه سه تیم سپاهان، تراکتورسازی و فولاد را خوشحال خواهند شد. تراکتورسازی که اتفاقا تفاضل گل خوبی هم دارد، فردا در انزلی یکی از بازی‌های سخت نیم فصل دوم خود را باید پشت سر بگذارد. تراکتورسازی که با جذب نفراتی چون بایرامی، عیسی اندوی، رادامز رودریگو داسیلوا و آندرانیک تیموریان یکی از تیم‌های موفق نقل و انتقالات زمستانی به‌شمار می‌رود، در تعطیلات 50 روز لیگ هم اردوهای خوبی را در دبی سپری کرد تا با آمادگی بالا وارد 13 هفته پایانی لیگ شود. در مقابل ملوان‌ها که برای ماندن در لیگ برتر، هدایت تیم خود را به فیروز کریمی سپردند، خوب می‌دانند از دست دادن امتیازات خانگی معنایی جز سقوط به لیگ دسته اول نخواهد داشت.

فردا تیم فولاد هم در اهواز به مصاف راه آهن می‌رود تا در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ به‌دنبال دهمین پیروزی باشد. فولاد با جذب بازیکنان سرشناسی چون احمد آل‌نعمه، محسن مسلمان و محمد قاضی بی‌شک ترکیبی متفاوت نسبت به نیم فصل اول خواهد داشت و اسکوچیچ امیدوار است تیمش با این نفرات نتایجی بهتر از گذشته به دست آورد. بازی با تیم بحران زده راه آهن که حالا علی لطیفی را روی نیمکت خود دارد، می‌تواند برای فولادی‌ها یک شروع خوب باشد.

شهرآورد تهران ـ اصفهان

فارغ از همه اتفاقاتی که باعث خواهد شد صدرجدول میان چهار تیم بالای جدول دست به دست شود، اوج حساسیت رقابت‌های این هفته در دو شهرآورد تهران ـ اصفهان خلاصه می‌شود؛ جایی که پرسپولیس در فولادشهر اصفهان به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و دقایقی بعد از پایان این نبرد، نوبت به جدال استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی می‌رسد.

این‌که یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس دوباره قرار است رودرروی یکدیگر قرار بگیرند خود نوید یک دیدار جذاب را می‌دهد. پرسپولیسی‌ها بازی رفت را با یک گل از ذو‌ب‌آهن بردند، اما در نیمه نهایی جام حذفی، جایی که فقط یک قدم تا فینال فاصله داشتند شکستی تلخ را مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی متحمل شدند تا این بازی برای آنها طعم انتقام داشته باشد. ذوب‌آهن تا پیش از تعطیلات لیگ با بازی‌های چشمنوازش تحسین کارشناسان را برانگیخته بود، اما حالا باید دید این تعطیلی طولانی تاثیری در روند این تیم گذاشته است یا نه. گل‌محمدی در نیم فصل ولید اسماعیل، کاوه رضایی و مهدی پور را جذب کرده و از این تیم محسن مسلمان و مصطفی شجاعی جدا شده‌اند.

در سوی دیگر این میدان پرسپولیسی قرار دارد که همچنان با مشکل مدیریتی روبه‌رو است. با این حال پرسپولیس هم که حالا گابریل، تادو، علی علیپور، مسعود همامی و بابک حاتمی را جذب کرده، امیدوار است در ادامه رقابت‌های لیگ خود را به سهمیه آسیایی برساند. پرسپولیسی‌ها فعلا شش امتیاز با استقلال و 11 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و از این هفته باید در پی کاستن این فاصله‌ باشند.

اما در حساس‌ترین بازی هفته هجدهم دو تیم مدعی استقلال و سپاهان در تهران رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. دیداری که اگر استقلالی‌ها در آن شکست بخورند تا حد زیادی از قهرمانی دور می‌شوند و اگر در آن پیروز شوند دوباره به کورس قهرمانی باز خواهد گشت.

سپاهان و استقلال در تعطیلات لیگ بازیکنانی نظیر وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، امیرحسین صادقی، امید ابراهیمی، محسن فروزان، خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده را در اردوی تیم ملی داشتند تا نتوانند با تمام نفرات اصلی خود تمرین کنند. همین موضوع اعتراض استقلالی‌ها را نسبت به شروع زودتر از موعد لیگ در پی داشت که البته به جایی نرسید. حالا در شرایطی که امیرقلعه نویی هنوز از دعوای رسانه‌ای با کارلوس کی‌روش فارغ نشده است، باید تیمش را برای یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل دوم آماده کند. آبی‌ها در تعطیلات بازیکنانی چون میلاد نوری، سلیمان‌فلاح، طالب‌لو، رضا عنایتی و هلمکه را جذب کردند که البته این آخری دیروز قرارداد خود را با آبی‌ها فسخ کرد. آنها کریمیان، تیموریان، داسیلوا و قاضی را هم از دست دادند که تبعات جدایی آندو هنوز هم در فصای رسانه‌ای ملموس است. در سپاهان هم پسوس و موسی اف به این تیم اضافه شدند و این تیم خروجی‌ نداشت.

ورزشگاه آزادی آماده است

40 روز تعطیلی لیگ برتر گرچه برای تیم‌های لیگ برتری طولانی بود، اما این فرصت را در اختیار مسئولان ورزشگاه‌های میزبان لیگ قرار داد تا به ترمیم زمین‌های چمن و تاسیسات آن بپردازند. یکی از این 40 روز ورزشگاه‌ها آزادی است. توفیق کابلی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی در گفت‌وگو با مهر از آمادگی کامل این مجموعه برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال خبر داد و عنوان کرد: ما با ترمیم چمن و رفع مشکلات احتمالی فنی و اطمینان کامل از آمادگی مجموعه، با تمام توان سعی بر آن داریم تا میزبانی خوب برای تماشاچیان فهیم مسابقات فوتبال باشیم.

برنامه هفته هجدهم

پنجشنبه، نهم بهمن

نفت مسجد سلیمان ـ پیکان، ساعت 15 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان(داور: حسین زرگر)

گسترش فولاد ـ سایپا، ساعت 15 در ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز (داور: محمدحسین زاهدی‌فر)

صبا ـ پدیده، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم (داور: حسن اکرمی)

جمعه، دهم بهمن

ذوب‌آهن ـ پرسپولیس، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (داور: محمدرضا اکبریان)

ملوان ـ تراکتورسازی، ساعت 15 در ورزشگاه تختی انزلی (داور: بیژن حیدری)

نفت ـ استقلال صنعتی، ساعت 15 در ورزشگاه تختی تهران (داور: قاسم واحدی)

استقلال ـ سپاهان، ساعت 16 و 55 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران (داور: یدالله جهانبازی)

فولاد ـ راه‌آهن، ساعت 17 و 15 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: احمد صالحی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها