شرکت مایکروسافت در طول سال گذشته میلادی در رده فروش تبلت‌های سرفیس و کنسول ایکس باکس وان توانسته است تا به توفیق بسیار مناسبی دست پیدا کرده و به رکورد رشد 8 درصدی در افزایش فروش دست پیدا کند.
کد خبر: ۷۶۴۰۱۵
رکورد جدیدی برای مایکروسافت: 26 میلیارد دلار

جام جم کلیک: آمار سه ماه پایانی سال 2014 نشان از این دارند که مدیریت سایتا نادلا بر روی مایکروسافت و درحقیقت انقلابی که در این زمینه به راه انداخته است در حال جواب‌ دادن به توقعات است و آمار فروش این شرکت، رشد مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

در همین راستا رشد فروش مایکروسافت در رده‌های تبلت و کنسول بازی بسیار مطلوب بوده است و محصولاتی مانند تبلت سرفیس پرو 3 و کنسول بازی ایکس باکس وان در طول یک سال توانسته‌اند تا در مقایسه با آمار سال گذشته به رشدی بالای 8 درصد برسند.

هنگامی که به آمار کلی درآمدزایی این شرکت نگاهی بیندازیم با رقم بسیار نجومی و شگفت‌آور 26 میلیارد و پانصد میلیون دلار سود در طول یک سال روبرو می‌شویم که حتی تصور تعداد صفرهای این رقم نیز برای بسیاری از ما دشوار خواهد بود. از جمله نکات بسیار جالب می‌توان به رشد چشمگیر فروش سرفیس پرو 3 اشاره کرد که موجب شده است تا مایکروسافت در بخش تبلت‌های خود به درآمدی 1.1 میلیارد دلاری دست پیدا کند.

البته سود عملیاتی مایکروسافت به نسبت زمان مشابه در سال گذشته میلادی با افتی دو درصدی روبرو بوده است و به رقم نهایی 7.78 میلیارد دلار رسیده است که علت این تضاد در رشد درآمد و سود را می‌توان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ این شرکت در زمینه‌های تحقیقاتی دانست که مسلما می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور با بازگشت بسیار مناسب سود برای این شرکت همراه باشد زیرا پروژه‌هایی مانند هولولنز تا رسیدن به درآمد‌زایی مسیری طولانی در پیش دارند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها