جام جم آنلاین گزارش می دهد

اسرائیلیات آقای مدیرکل

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از سنگاپور اعلام کرد که مدیرکل آژانس بین اللملی انرژی اتمی از انجام هرگونه توافق احتمالی میان ایران و گروه 1+5 برای حل مسالمت آمیز موضوع پرونده هسته ای تهران استقبال کرد.
کد خبر: ۷۶۳۸۶۸
آمانو: آژانس از توافق هسته‌ای با ایران استقبال می‌کند

براساس این گزارش، 'یوکیا آمانو' روز دوشنبه در سنگاپور در یک نشست خبری افزود: 'از آنجایی که آژانس سال ها بر راه حل ادامه گفت وگوهای سیاسی برای نیل به نتیجه مطلوب تاکید داشته؛ بنابراین چنانچه توافقی میان دو طرف حاصل شود، ما از آن استقبال می کینم'.

وی گفت: اگرچه آژانس خود از اعضای مذاکره کننده هسته ای بر سر برنامه هسته ای ایران نیست، اما بارها برای حل مسالمت آمیز این مساله مساعدت کرده است.

آمانو در فراز دیگری از این گفت وگوی خبری، با اعلام اینکه تروریست ها براحتی می توانند در کشورهای با سیستم امنیت هسته ای ضعیف، اهداف و تاسیسات اتمی آنها را مورد حمله و خرابکاری قرار دهند، افزود:'از آنجایی که این امر برای جامعه جهانی دارای اهمیت زیادی است، بنابر از مقامات همه کشورهای دارای تاسیسات هسته ای می خواهیم تدابیر امنیتی و پیشگیرانه برای این قبیل حملات را مد نظر داشته باشند'.

وی بدون اشاره به نوع خاصی از این تهدیدات افزود: بنابراین کشوری که نتواند و یا به عمد نخواهد این قبیل تهدیدات را از خود و منابع هسته ای اش دور کند، خود یک عامل تهدید کننده علیه امنیت جهانی بشمار خواهد آمد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها