«همه چیز آنجاست» خط قرمزهای تلویزیون را رد کرده است

سام درخشانی: فقط با دزدها و معتادها می‌توانیم شوخی کنیم

سام درخشانی از اینکه برخی شوخی‌ها و انتقادهای تلویزیون باعث اعتراض اقشار مختلف می‌شود، گله‌مند است و می‌گوید با ظرفیت‌هایمان را بالاتر ببریم.
کد خبر: ۷۶۲۷۸۷
سام درخشانی: فقط با دزدها و معتادها می‌توانیم شوخی کنیم

سام درخشانی با اشاره به نقش خود در سریال «همه چیز آنجاست» گفت: شخصیت «فانی» عین همان شخصیت هایی است که ما در زندگی روزمره خود می بینیم چون ما در زندگی هم گاهی دو نقش بازی می کنیم مخصوصا کسانیکه در تجارت فعالیت دارند یک شخصیت کاری و یک شخصیت در بین خانواده و زندگی عادی دارند.

وی ادامه داد: رفتارهای اجتماعی افرادی که در تجارت فعالیت دارند به نوعی با شخصیتی که در منزل دارند تفاوت هایی دارد و فانی هم از آن دسته افراد است که به خاطر شغل و شرایطی که دارد رفتارهایی انجام می دهد که کمی با عرف اجتماع مغایرت دارد.

فانی بیشتر شخصیتی خاکستری است تا منفی

این بازیگر درباره منفی بودن این شخصیت بیان کرد: فانی بیشتر شخصیتی خاکستری است تا منفی چون ویژگی های مثبتی هم دارد و حتی قابلیت این را داشت که سیاه تر هم باشد اما من نخواستم این سیاه بودن بیشتر شود.

بازیگر «همه چیز آنجاست» این سریال را یک اثر روز اجتماعی دانست و عنوان کرد: مناسبات و دیالوگ های سریال چیزی نیست که سفارشی باشد بلکه دقیقا همان است که در اجتماع رخ می دهد و اصلا همین دلیل پرمخاطب شدن سریال است اینکه روابط در سریال همانگونه است که در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال ما برای اولین بار در این سریال مردی را نشان دادیم که دو همسر دارد و همسر دوم خود را پنهان می کند. آن هم زنی که از او باج می گیرد؛ البته اگر هم چند مورد محدود با این مضمون در تلویزیون داشته ایم به راحتی از آن عبور کرده ایم و جزییات را کمتر نشان داده ایم.

اگر سریال باکیفیتی از تلویزیون به پخش برسد همه به تلویزیون علاقه مند می شوند

بازیگر «آوای باران» درباره اینکه چرا بعضی مباحث حقیقی و واقعی جامعه در تلویزیون طرح نشده است، گفت: شاید به این دلیل که تلویزیون شرایطی داشته که حالا تغییر کرده است. به هرحال تلویزیون چند سال پیش را نمی توان با زمان حاضر مقایسه کرد. 20 سال پیش تلویزیون در ماه رمضان فقط قرآن پخش می کرد و برنامه های محدودی داشت اما در این سال ها ماه رمضان به غیر از همان روزهای مربوط به عزادارای، به نوعی به یک جشن تبدیل شده است.

درخشانی همچنین درباره نظر خود درباره سریال های اجتماعی که روی آنتن می رود، یادآور شد: بسیاری از این سریال ها مورد استتقبال مردم واقع شده اند و همین نشان دهنده موفقیت آنها بوده است چون مردم دست به انتخاب می زنند و آثار خوب را تماشا می کنند. اینگونه نیست که حتی اگر سریالی خوب هم نباشد باز هم آن را ببینند. درواقع به نظر من اگر فیلم خوبی در سینما باشد همه را سینمارو می کند و اگر سریال باکیفیتی از تلویزیون به پخش برسد همه به تلویزیون علاقه مند می شوند.

وی در واکنش به اینکه نیاز به سرگرمی گاهی باعث می شود که مردم به سمت تماشای بعضی از سریال های تلویزیون با سطح کیفی پایین تر هم بروند، گفت: 70 درصد جامعه ما ماهواره دارند و شبکه های ماهواره ای سریال های بسیار عامیانه و با جذابیت های بصری پخش می کنند. بنابراین اگر سریالی در تلویزیون مورد استقبال واقع می شود یعنی مردم آن را در مقایسه با ماهواره پسندیده اند و همانطور که گفتم مردم در جامعه امروز به راحتی دست به انتخاب می زنند.

اگر هم ما واقعیتی را نشان می دهیم برای هشدار است

این بازیگر با بیان اینکه «همه چیز آنجاست» بسیاری از خط قرمزهای تلویزیون را رد کرده است، به بعضی از ممیزی های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: من زمانی سریالی را بازی کردم که به نیروی انتظامی تعلق داشت و برای پخش آماده شده بود. من در آن اثر نقش یک افسر آگاهی را داشتم و یک افسر راهور خانم هم همکار من بود و باید درباره یک قتل تحقیق می کردیم اما بعد از یک ماه از آماده شدنش با ما تماس گرفتند تا همه سکانس هایی را که من و آن خانم در ماشین تنها بودیم، دوباره تصویربرداری کنیم و یک نفر دیگر هم به ما اضافه شد.

بازیگر «پژمان» با تاکید بر اینکه امیدوار است که تلویزیون تصمیم گرفته باشد تا بعضی از خط قرمزها را رد کند، توضیح داد: از این طریق است که ما می توانیم بعضی از واقعیت های اجتماع را نشان دهیم و اتفاقات جدیدی در تلویزیون رخ دهد تا بتوانیم با شبکه های ماهواره ای و آنچه که نمایش می دهند رقابت کنیم.

درخشانی اضافه کرد: اگر هم ما واقعیتی را نشان می دهیم برای هشدار است تا بگوییم اگر کسی به این راه کشیده شود یا این سبک زندگی را انتخاب کند عاقبت خوبی در انتظارش نیست اما در ماهواره همین مسایل را نشان می دهند و هیچ آموزش و هدفی هم ندارد چون همه چیز با جذابیت نشان داده شده است. بنابراین اگر در سریال های خود از واقعیت های موجود سخن بگوییم می توانیم آنها را کنترل کنیم و این خیلی بهتر از آن است که بگوییم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از اتفاقات نیاز به تغیراتی نرم و نامحسوس دارد، گفت: آنچه که باعث استقبال مردم از سریال «همه چیز آنجاست» شده است همین پرداخت خوب به واقعیات است و گرنه این اثر شاید سوژه خیلی خاصی نداشته باشد.

تنها کسی که ما می توانیم با آنها شوخی کنیم دزدها و معتادها هستند

درخشانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره «پژمان 2» و فیلم سینمایی آن گفت: ساخت هر دو اینها با جدیت ادامه دارد و اصلا امتیاز فیلم سینمایی «پژمان» در اختیار تلویزیون است و با این شرط انجام می گیرد که سریال هم ساخته شود.

وی درباره سریال «پژمان» و شوخی هایی که در آن انجام گرفت، گفت: اگر این شوخی ها با هر قشر و یا طبقه ای انجام می گرفت حتما اعتراض می کردند اما خوشبختانه دلخوری ها بسیار اندک بود و همان تعداد کم هم بعدا حرف خود را پس گرفتند.

این بازیگر در پایان با شوخی گفت: من فکر می کنم ما به مردمی تبدیل شده ایم که همیشه دچار سوءتفاهم هستیم و دایم به دنبال این هستیم که چه سریالی قرار است با چه کسی شوخی کند تا به ما بر بخورد و الان فکر می کنم تنها کسی که ما می توانیم با آنها شوخی کنیم دزدها و معتادها هستند چون هیچ انجمنی ندارند. البته چند وقت دیگر انجمن «NA» یا معتادان گمنام هم ممکن است به صدا در بیایند که چرا با آنها شوخی می شود انگار که دیگر هیچ گاه قرار نیست به زندگی بازگردند. بنابراین تنها دزدها باقی می مانند که باید برای خود یک انجمن درست کنند و به جامعه هنری اعتراض کنند. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
میترا میهن
United Kingdom
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
۰
۰
سریال همه چیز آنجاست بسیار زیبا و آموزنده زندگی خانواده هایی كه با هم صمیمیت و مهربانی دارند و خانواده هایی كه دور از هم هستند را به زیبایی به تصویر كشیده است از نویسنده و كارگردان و بازیگران بسیار خوب این سریال تشكر می كنم من در انگلستان زندگی می كنم و هرشب این سریال را از سایت iranproud تماشا می كنم . ایكاش این سریال با موضوعات دیگر اجتماعی خانوادگی و فرهنگی جامعه ادامه پیدا می كرد فكر كنم سریالی كه حتی سالها ادامه پیدا كند و خود یك روش پسندیده زندگی باشد و مردم با آن زندگی كنند تاثیر خواهد داشت. بازهم ممنون سپاسگزار به خاطر ساخت این سریال
میترا از انگلستان شهر دورهام
محمد بهادر پور
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۰
به نظر من شو خی كردن در تمام سطوح نباید منعی داشته باشد چون هر قشری در مقطعی از زندگی خود هم شوخی میكند

نیازمندی ها