در حالی که اسماعیل میهن دوست نویسنده کتاب «رودررو با اصغر فرهادی» تمام تلاش خود را کرده بود که با کمک رفقایش در خانه سینما، مراسمی آبرومند برای رونمایی از این کتاب برگزار کند اما غیبت فرهادی در این مراسم و حتی عدم ارسال پیام به مراسم شائبه هایی را مبنی بر عدم رضایت این کارگردان از انتشار کتاب در اذهان متبادر کرد.
کد خبر: ۷۶۲۵۴۱
چرا اصغر فرهادی در نشست رونمایی کتابش حضور نداشت؟

بسیاری از مخاطبان و اهالی رسانه در مراسم رونمایی از این کتاب حاضر شده بودند بلکه در کنار رونمایی کتاب، تازه ترین گفته های اصغر فرهادی تنها کارگردان اسکاری سینمای ایران را هم بشنوند. برخی حتی پرسشهایی را هم درباره تازه ترین پروژه سینمایی فرهادی آماده کرده بودند که بموقع از وی بپرسند.
بنا به اطلاعات ارائه شده در "سینما ژورنال" با این حال نه تنها اصغر فرهادی به برنامه نیامد بلکه تنها یک استفاده ابزاری صورت گرفت از نام این سینماگر برای کمک به رونق رونمایی کتابی که نویسنده اش چه در عرصه روزنامه نگاری و چه در عرصه کارگردانی و حتی فعالیت صنفی همواره نفر دوم بوده است!
متاسفانه درباره غیبت فرهادی در این مراسم نیز این نویسنده کمترین توضیحی ارائه نکرد اما مدیر انتشارات روشنگران درباره عدم رضایت فرهادی از انتشار این کتاب که دلیل احتمالی عدم حضورش در این مراسم بوده و البته کیفیت برگزاری مراسم توضیحاتی داده است.
این ناشر می گوید: اصغر فرهادی اگر با محتوای کتاب مشکلی دارند باید با اسماعیل میهن دوست صحبت کنند. ضمن اینکه مسئولیت ویرایش کتاب را میهن دوست شخصا به عهده گرفته بودند و از ما خواستند تا بدون کم و کاست آن را منتشر کنیم و در صورتی که فرهادی با کیفیت کار مشکل دارند اگر با ما صحبت کنند علل فنی را توضیح میدهیم. باقیِ محتوا را هم ما مطلقا دخالتی نداشتیم.
وی ادامه می دهد: خیلی ها در حین برنامه از نبودن اصغر فرهادی گله مند شدند. دلیلِ این گله مندی را متوجه نشدم چون ما داشتیم درباره کتاب حرف می زدیم و قطعا حضور نویسنده ی کار، یعنی میهن دوست الزامی بود که در سالن هم حضور داشتند. بعضی از عکاسان و خبرنگاران دلخور بودند و می گفتند که چرا فرهادی در برنامه رونمایی از کتابِ خودشان با خانواده شرکت کردند اما در این برنامه حضور ندارند. اینگونه نباید مقایسه کرد. در برنامه رونمایی از کتاب فرهادی، ایشان در جایگاه نویسنده اثر حضور داشتند. در این برنامه هم نویسنده کتاب که میهن دوست بود، حضور داشت. به همین خاطر شخصا از نبودن ایشان احساس خلأ نکردم.
این ناشر می افزاید: گفته شده که ما در سایت روشنگران، خبر رونمایی را با حضورِ اصغر فرهادی اعلام کردیم. باید بگویم که اشاره ما به حضور اقای فرهادی در برنامه، صرفا به این خاطر بود که آقای میهن دوست براین قول و نظر بودند که ایشان در برنامه شرکت میکنند. اینچنین به ما گفته شد و ما هم در سایت روشنگران انعکاس دادیم وگرنه من برای حضور ایشان در برنامه، قولی نگرفته بودم. حضور ایشان مربوط به من نبود. اگر بخاطر اعلامِ خبری که در سایت روشنگران منتشر کردیم، سوءتفاهمی ایجاد شده از خبرنگاران که بیشترین شکایت را از نبودن فرهادی داشتند، عذرخواهی میکنم.
این ناشر خاطرنشان می سازد: درمجموع فکر میکنم برنامه جذابی بود و همه حاضرانِ در برنامه با شادی و لذت، تمامیِ برنامه را دنبال کردند و حتی یک نفر هم بخاطر نبودنِ آقای فرهادی از سالن بیرون نرفت.
(میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها