بر اساس اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا که به بیرون درز کرده، آمریکا از سال ۲۰۱۰ به طور مخفیانه از کامپیوترهای کره‌شمالی جاسوسی کرده است.
کد خبر: ۷۶۱۸۸۶
5 سال جاسوسی امریکا از کامپیوترهای کره شمالی

به گزارش جام جم کلیک: روزنامه نیویورک تایمز و هفته‌نامه دراشپیگل در مطلبی اعلام کردند که آمریکا از سال 2010 به طور مخفیانه به شبکه‌های کامپیوتری کره شمالی نفوذ داشته و به همین دلیل کره شمالی را مسئول حمله سایبری به سونی می‌داند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این دو نشریه در گزارش‌های خود به اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا که به بیرون درز کرده و به گفته‌ مقام‌های آمریکا استناد کرده‌اند.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که یک نرم‌افزار مخفی، درباره‌ فعالیت‌های کره شمالی برای حمله سایبری، به سرویس اطلاعات آمریکا هشدار داده بود.

کره شمالی به طور مداوم هرگونه دست داشتن در هک سونی را رد کرده است.

این دو نشریه می‌نویسند که به باور محققان آمریکایی، هکرها پیش از انجام حمله سایبری، دو ماه برای ساخت نقشه‌ای از سیستم‌های سونی وقت صرف کرده‌اند.

در پی حملات سایبری به سونی در ماه نوامبر، اسناد حساسی شامل جزئیات دستمزدها و نامه‌نگاری‌های محرمانه میان مدیران این شرکت به بیرون درز پیدا کرد.

شرکت سونی نیز در پاسخ به این حملات، اکران "مصاحبه"، فیلمی کمدی درباره‌ ترور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را متوقف کرد اما پس از مدت کوتاهی، آن را روی اینترنت به نمایش گذاشت.

استیون مرداک، کارشناس امنیت سایبری از دانشگاه کالج لندن احتمال می‌دهد که آژانس امنیت ملی دست کم برای دسترسی به شبکه‌های کامپیوتری کره شمالی تلاش کرده باشد.

وی در این باره گفت: "تقریباً اطمینان دارم که سرویس‌های امنیت آمریکا مدت‌ها پیشتر از سال 2010 به چنین اقدامی دست زده باشند. کره‌ شمالی در دوره‌هایی هدف آمریکا بوده است".

مرداک معتقد است که اگر آژانس امنیت ملی آمریکا از حمله‌های سایبری پیش از وقوع آن اطلاع داشته، احتمالا به دلایل امنیتی تصمیم گرفته است که در این باره به شرکت سونی هشدار ندهد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
جاسوسی علنی هم مگه داریم كه نوشتین جاسوسی مخفی؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها