مطمئنا نیاز هر کاربر ویندوزی آن است که حداقل با یکی از برنامه‌های مخصوص بازیابی سیستم‌عامل و رفع عیب و بازگردانی اطلاعات آشنایی داشته باشد. در صورتی که رایانه شما رفتاری عجیب از خود نشان دهد، راه‌اندازی نشود، پیغام‌های مختلف به نمایش بگذارد و یا صفحه‌آبی رنگ مرگ را مشاهده کنید، به یکی از این برنامه‌ها و یا بهتر است بگوییم دیسک‌های نجات نیاز خواهید داشت.
کد خبر: ۷۶۱۵۵۱
نجات دهندگان ویندوز در مواقع بروز مشکل

به گزارش جام جم کلیک: مطمئنا نیاز هر کاربر ویندوزی آن است که حداقل با یکی از برنامه‌های مخصوص بازیابی سیستم‌عامل و رفع عیب و بازگردانی اطلاعات آشنایی داشته باشد. در صورتی که رایانه شما رفتاری عجیب از خود نشان دهد، راه‌اندازی نشود، پیغام‌های مختلف به نمایش بگذارد و یا صفحه‌آبی رنگ مرگ را مشاهده کنید، به یکی از این برنامه‌ها و یا بهتر است بگوییم دیسک‌های نجات نیاز خواهید داشت.

این برنامه‌ها به شما در عیب‌یابی و نهایتا رفع ایراد کمک خواهند کرد تا از بردن رایانه به مغازه‌های مخصوص تعمیر آن بی‌نیاز شوید.

Hiren’s BootCD

مطمئنا یکی از بهترین‌ گزینه‌های لیست ما در رویارویی! با سیستم‌های معیوب، این برنامه خواهد بود. تقریبا همه متخصصان آی‌تی با این برنامه آشنایی داشته و آن را تحسین می‌کنند.

این برنامه‌ که کاملا بر روی عیب‌یابی سیستم‌های ویندوزی متمرکز شده به ابزارهای گوناگونی از برنامه‌های شناسایی ویروس و بدافزار، پاک‌کننده فایل‌های موقتی سیستمی، پشتیبانی از اطلاعات و درایورها، اسکن سخت‌افزاری، اسکن پارتیشین و ذخیره اطلاعات و مدیریت گذرواژه‌ها تجهیز شده است.

Hiren’s BootCD حتی می‌تواند بایوس رایانه شما را فلش مجدد کرده و یا در صورت نیاز اطلاعات CMOS را پاک کند.
این برنامه کاملا رایگان بوده و به همین دلیل دریافت آن از این لینک را اکیدا به شما توصیه می‌کنیم.

Ultimate Boot CD

برنامه UBCD به واسطه استفاده از ابزارهایی با کارایی بالا به عیب‌یابی سیستم‌های ویندوزی و لینوکسی می‌پردازد. این برنامه با توجه به بهره‌گیری از ابزارهای مختلف بازگردانی اطلاعات، مدیریت درایورها، تست سخت‌افزار، اسکن پارتیشین و تعمیر سیستم، برنامه‌ای با کیفیت فوق‌العاده است.

هدف UBCD از نگاه سازندگان، جای‌دادن ابزارهای تشخیصی مختلف تا حدامکان در قالب یک سی‌دی راه‌انداز است، نکته‌ای که تا حد زیادی برآورده شده است. این برنامه نیز کاملا رایگان بوده و می‌توانید آن‌را از این لینک دریافت کنید.

Knoppix

مطمئنا نمی‌توان بدون حضور Knoppix، لیستی از برنامه‌ها و دیسک‌های مخصوص بازیابی اطلاعات تهیه کرد. پدربزرگ برنامه‌های بازیابی اطلاعات، Knoppix در واقعا سی‌دی بدون نیاز به نصب لینوکس بوده که یک سیستم‌عامل کارا با رابط گرافیکی را به منظور عیب‌یابی در اختیار شما قرار می‌دهد.
سیستم‌عامل Knoppix از ۱۰۰۰ بسته نرم‌افزاری مختلف شامل برنامه‌های عیب‌یابی، تست سخت‌افزاری، بازیابی اطلاعات و حتی مرورگرها و پخش‌کننده‌های صوتی و تصویری بهره می‌برد.

نسخه دی‌وی‌دی این سیستم‌عامل با نام Maxi نیز بیش از ۲۶۰۰ نرم‌افزار مختلف را در یک پکیج ۴.۷ گیگابایتی قرار می‌دهد. اکثر برنامه‌های موجود در بسته نرم‌افزاری Knoppix، رایگان و یا متن‌باز هستند.

DriveDroid

درایور دروید برای اندروید یک ابزار مفید بازیابی سیستم است که می‌توانید به همراه خود در جیب داشته باشید. کاربران اندرویدی که از دستگاه‌های روت‌شده بهره می‌برند می‌توانند از توزیع‌های مختلف تحت لینوکس در یک برنامه که به عنوان یک دیسک درایو یو‌اس‌بی بارگذاری می‌شود بهره ببرند.

این برنامه که برای سیستم‌های جیبی بدون دیسک نوری کارایی بیشتری دارد در واقع تعداد زیادی از توزیع‌های لینوکسی را آماده بهره‌برداری توسط شما می‌کند.

Windows Recovery Disc

برنامه Windows Recovery Disc به طور پیش‌فرض بر روی سیستم‌عامل ویندوز قرار دارد. همه نسخه‌های موجود به یک رویه عمل می‌کنند اما بسته به نسخه سیستم عامل، روش ایجاد دیسک شما متفاوت خواهد بود.

Trinity Rescue Kit

این برنامه به طور ویژه برای نسخه‌های رایج ویندوز و لینوکس ایجاد شده است. Tom Kerremans سازنده این سی‌دی بدون نیاز به نصب، در واقع از اسکنرهای مخصوص ویروس و بدافزار، ابزارهای بازیابی گذرواژه‌ها، ابزارهای بازگردانی پارتیشن و نهایتا ابزارهای مدیریت درایوها در یک بسته نرم‌افزاری استفاده کرده است.

TRK اگرچه تنوع ابزاری مانند HBCD و یا UBCD ندارد اما همچنان داشتن یک نسخه از آن، مفیدفایده خواهد بود. همانند بسیاری از گزینه‌های موجود در لیست، این برنامه نیز کاملا رایگان است.

SystemRescueCD

همان‌طور که از عنوان این برنامه پیداست، SystemRescueCD در واقع یک دیسک نجات برپایه لینوکس بوده که برای عیب‌یابی سیستم‌های معیوب برپایه ویندوز و لینوکس طراحی شده است. این بسته، از برنامه‌های ضدویروس، ضد‌بدافزار، مدیریت پارتیشن و شبیه‌سازی در یک قالب نرم‌افزاری واحد بهره می‌برد. همچنین یک برنامه مفید رایت سی‌دی نیز در این بسته گنجانده شده است.

از این برنامه می‌توانید در قالب یک سی‌دی راه‌انداز و یا از طریق یو‌اس‌بی بهره ببرید. لازم به ذکر است این برنامه نیز رایگان می‌باشد.

مدنظر داشته باشید که روزی روزگاری، یکی از این دیسک‌های نجات، سیستم‌عامل شما را شفا! خواهند داد و حتی اگر خوش‌شانس باشید و سر و کار شما با این برنامه‌ها نیفتد می‌توانید با آشنایی کامل با این برنامه‌ها به رفع عیب سیستم دوستان و آشنایان خود بپردازید.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
ممنون از مطلب
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها