مرد شیاد که با جعل هویت و امضای مشتریان بانک، حساب آنها را خالی می‌کرد، هنگام شکار آخرین طعمه‌اش دستگیر شد.
کد خبر: ۷۶۱۴۹۳
بدل مشتریان بانک، حساب آنها را خالی می‌کرد

به گزارش جام‌جم، اوایل دی امسال مردی برای برداشت پول از حساب بانکی‌اش به یکی از بانک‌های شهرستان گرگان رفته بود که متوجه شد 500 هزار تومان از حسابش برداشت شده است. زمانی که به مدیر بانک اعتراض کرد، او به بررسی موضوع پرداخت که مشخص شد فردی با ارائه کارت ملی به نام وی وارد شعبه دیگری شده و پول را دریافت کرده است.

با شکایت مرد مشتری در پلیس آگاهی، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات برای دستگیری مرد سارق آغاز شد. همزمان با این تحقیقات افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند فردی مشخصات آنها را جعل و موجودی حسابشان را خالی کرده است.

ماموران برای به دست آوردن تصاویر سارق فراری به بازبینی دوربین‌های مداربسته بانک پرداختند تا این‌که تصاویر او را به دست آوردند.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و جستجو برای یافتن متهم ادامه پیدا کرد.

همچنین تصویر به‌دست آمده از سارق فراری در اختیار شعبات مختلف بانک‌ها و موسسه‌‌های مالی و اعتباری سطح شهر قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت مسئول یکی از موسسه‌های مالی و اعتباری شهر جلین از توابع شهرستان گرگان با پلیس تماس گرفت و از حضور سارق فراری در آنجا خبر داد.

کارآگاهان پلیس آگاهی با اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند و متهم را پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کند، دستگیر کردند که در بازرسی از وی کارت ملی جعلی همراه 800 هزار تومان پول کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به کلاهبرداری از مشتریان بانک‌ها اعتراف کرد و گفت: از چندی پیش به عنوان مشتری به بانک‌ها می‌رفتم و افرادی را که قصد واریز پول به حساب شخصی خود داشتند، شناسایی می‌کردم. در یک لحظه از غفلت آنها استفاده کرده و مشخصات و نمونه امضای آنها را یادداشت می‌کردم.

وی اضافه کرد: چند روز بعد با عکس خودم و مشخصات هویتی آنها، کارت ملی جعل می‌کردم و با حضور در همان بانک یا بانک‌های دیگر وانمود می‌کردم که دفترچه‌ام گم شده و تقاضای صدور دوباره آن را می‌کردم . بعد با این ترفند مسئولان بانک‌ها را فریب داده و با دریافت دفترچه یا کارت‌های بانکی جدید به شعبات دیگر رفته و موجودی حساب را خالی می‌کردم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان در این‌باره به جام‌جم گفت: با صدور قرار قانونی برای متهم تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد. افرادی که در دام این متهم افتاده‌اند، می‌توانند برای شکایت از او و پیگیری پرونده‌هایشان به پلیس آگاهی مراجعه کند.

سرهنگ علی‌اکبر جاویدان با هشدار به مردم درخواست کرد، هنگام عملیات بانکی مراقب باشند که اطلاعات شخصی آنها از سوی دیگر افراد حاضر در بانک مشاهده نشود و به محض مشاهده افراد مشکوک که اطرافشان پرسه می‌زنند موضوع را به مسئولان بانک یا پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها