یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفتگو اعلام کرد: اگر 1+5 به دنبال کسب منافع یک طرفه باشند؛ ادامه روند مذاکرات منطقی به نظر نمی رسد.
کد خبر: ۷۶۰۹۳۸
در صورت منفعت طلبی 1+5، ادامه مذاکرات منطقی نیست

عباسعلی منصوری آرانی در خصوص تفاوت ملاقات جواد ظریف با جان کری در ژنو با مذاکرات هسته ای در وین گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین المللی به عنوان کشوری که در منطقه و جهان نقش آفرینی می کند، مورد توجه قرار دارد و لذا احتمال می دهم یکی از موضوعات گفت وگوهای ظریف و کری، بحث سوریه بوده باشد.

وی در ادامه افزود: طرف مقابل نباید موضوعات را با هم خلط نماید، موضوعات هسته ای در جایگاه خود و موضوعات بین المللی در جایگاه دیگری قرار دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در مورد فاصله ای که تا حصول نتیجه از مذاکرات هسته ای وجود دارد؛ گفت: اکنون موضوعاتی مورد مذاکره قرار گرفته که در دور قبلی مذاکرات، در مورد آنها، غربی ها و به خصوص امریکایی ها برخورد خوبی نداشتند لذا به طور قطع اگر غربی ها عزم جدی دارند که مذاکرات به نتیجه برسد باید این اراده را در رفتارشان مشاهده کنیم و در این دور مذاکرات شاهد رفتار های منطقی تری از مذاکره کنندگان باشیم.

منصوری آرانی در خصوص نقش ملاقات های جواد ظریف با وزرای کشورهای 1+5 بر روند مذاکرات اظهار داشت: وقتی مذاکرات به صورت دو جانبه باشد؛ بحثها به صورت ریزتر و بهتر انجام می شود و مشکلاتی که بر روی دیدگاه ها است به طور مناسب تری مرتفع می شود و به همین دلیل وزیر امور خارجه کشورمان تصمیم گرفت که گفت وگو های دو جانبه ای با وزرای امور خارجه شش کشور را در دستور کار خود قرار دهد تا به دیدارهای جمعی برسد و در آنجا مسیر برای رسیدن به توافقی شامل منافع طرفین، فراهم شود.

وی گفت: نباید فراموش کرد که امریکایی ها و کشورهای 1+5، راهی به غیر از مذاکره ندارند و منطقی ترین راه همین است که در مذاکرات به تفاهم برسند چراکه گزینه هایی غیر از مذاکرات، گزینه های پر هزینه ای هستند که همگان به آن اذعان دارند و آگاه هستند ولی اگر سعی کنند در این مذاکرات فشارها را به گونه ای هدایت کنند که به دنبال کسب منافع یک طرفه باشند؛ ادامه روند مذاکرات منطقی به نظر نمی رسد.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: بدیهی است مذاکرات باید به گونه ای پیش رود که منافع همگان به طور متناسبی در آن لحاظ شود و باید همه طرفها سعی کنند از زمان استفاده کنند زیرا راه حل نهایی این است که این مذاکرات به نتیجه برسد و آنها باید این عقلانیت را داشته باشند که روند مذاکرات را به سمت حصول نتیجه پیش ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها