گاهی چرخش خودکار محتوا با تغییر زاویه دستگاه دردسرساز است و در این شرایط غیرفعال کردن قابلیت چرخش خودکار تنها راه‌حلی است که می‌تواند به شما کمک کند. آیا می‌دانید آیپدهای مجهز به آی.او.اس 8 در دو حالت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری قابلیت غیرفعال کردن چرخش خودکار را در اختیار شما قرار می‌دهد؟
کد خبر: ۷۵۹۷۳۵
مدیریت چرخش خودکار در آیپد مجهز به آی.او.اس8

چرخش خودکار دستگاه‌های هوشمند همچون آیفون و آیپد نیازی ضروری است که بخوبی این دستگاه‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این قابلیت هنگامی که از دستگاه در حالت افقی یا عمودی استفاده می‌کنید، محتوای به‌نمایش درآمده نیز متناسب با چرخش و حالت قرارگیری دستگاه می‌چرخند و به این ترتیب می‌توانید از هر دو حالت افقی و عمودی استفاده کنید.

گاهی چرخش خودکار محتوا با تغییر زاویه دستگاه دردسرساز است و در این شرایط غیرفعال کردن قابلیت چرخش خودکار تنها راه‌حلی است که می‌تواند به شما کمک کند. آیا می‌دانید آیپدهای مجهز به آی.او.اس 8 در دو حالت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری قابلیت غیرفعال کردن چرخش خودکار را در اختیار شما قرار می‌دهد؟ در روش نرم‌افزاری ‌باید به مرکز کنترل (Control Center) بروید و در حالت سخت‌افزاری می‌توانید از کلیدی که در لبه‌ بالا سمت راست این دستگاه طراحی شده کمک بگیرید.

برای استفاده از هریک از این دو روش و مدیریت آنها طبق مراحل زیر عمل کنید:

1ـ از فهرست برنامه‌ها به Settings بروید و General را انتخاب کنید.

2ـ بخش Use Side Switch to را یافته و یکی از گزینه‌های Lock Rotation یا Mute را فعال کنید. توجه داشته باشید فعال بودن هر یک از این دو گزینه به معنای غیرفعال شدن گزینه‌ دیگر است. به‌عبارت دیگر هنگامی که گزینه Mute را فعال کنید، کلید سخت‌افزاری طراحی شده در لبه‌ سمت راست بالای دستگاه برای قطع صدا کاربرد خواهد داشت و عملیات غیرفعال کردن چرخش خودکار از مرکز کنترل قابل اجرا خواهد بود. در حالت عکس این شرایط نیز با انتخاب گزینه Lock Rotation کلید سخت‌افزاری برای غیرفعال یا فعال‌سازی حالت چرخش خودکار کاربرد دارد و برای قطع صدا ‌باید به مرکز کنترل بروید. در این آموزش فرض می‌کنیم گزینه mute را فعال کرده‌اید و مدیریت چرخش خودکار از مرکز کنترل قابل دسترسی است.

3ـ در ادامه برای مدیریت قابلیت چرخش خودکار از مرکز کنترل کافی است یکی از انگشتان خود را روی صفحه قرار داده و بخش پایینی صفحه‌نمایش را به سمت بالا بکشید. مرکز کنترل به‌نمایش درآمده و آیکون قفل با دایره‌ای که به‌دور آن چرخیده است برای فعال یا غیرفعال کردن چرخش خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها