ناگفته های بعیدی نژاد از توافق ژنو

ناگهان برنز زنگ زد و گفت، کری پیشنهاد جدیدی دارد

ظریف و کری امروز دیدار می‌کنند

توافق کامل؛نیازمند تصمیم و اراده سیاسی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به ژنو درباره این دور از مذاکرات تأکید کرد: به نظر ما امکان رسیدن به توافق کامل وجود داشته و دارد ولی این نیازمند یک تصمیم و اراده سیاسی است.
کد خبر: ۷۵۹۵۶۱
توافق کامل؛نیازمند تصمیم و اراده سیاسی

به گزارش واحد مرکزی خبر از ژنو، محمد جواد ظریف که امروز(چهارشنبه ) قرار است در ژنو با جان کری وزیر خارجه آمریکا مذاکره کند، با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای این دوره ژنو گفت: ما در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده ایم که ضرورت دارد طرف مقابل تصمیمات خود را بگیرد تا بتوانیم از این طریق به سمت جلو پیش برویم.

اراده ایران مبتنی بر صرفه نظر نکردن از حقوق صلح آمیز هسته ای خود

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده در همه سطوح این اراده را دارد ولی اراده مامبتنی بر اینست که از حقوق صلح آمیز هسته ای خود صرف نظر نکنیم و چون براساس فتوای مقام معظم رهبری هیچگاه دنبال سلاح هسته ای نیستیم، هیچ نگرانی نداریم که به دنیا نشان دهیم برنامه هسته ای ما صلح آمیز است.

طر ف مقابل خط قرمزهای بی مورد مطرح نکند

رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بر اساس برنامه هدف مشترک که سال گذشته در همین شهر ژنو توافق کردیم، ایران باید برنامه صلح آمیز هسته ای خود را داشته باشد امادر این حال نشان دهد که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و در این جهت ، ما همواره اعلام کرده ایم این آمادگی را داریم.

ظریف باتاکید بر اینکه این هدف کاملا در دسترس است، بیان داشت : این هدف را در اختیار داریم و می توانیم برای اجرای آن برنامه ریزی کنیم فقط برای رسیدن به آن نیاز به اراده سیاسی است. اینکه تصمیم گیری جدی شود و خط قرمز های بی مورد طرف مقابل مخصوصا کشورهای غربی مطرح نشود.

باید پیشنهادهای تازه و جامعی مطرح شود

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره ارائه پیشنهادات جدید و جامع دراین دوره از مذاکرات هم گفت : باید پیشنهادات تازه و جامعی مطرح شود و آمادگی این را داریم که همه موضوعات را به نتیجه برسانیم اما باید ببینیم که طرف مقابل چقدر دراین باره آمادگی دارد.

ظریف در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه شما به چالش دولت آمریکا با کنگره و همینطور تماسهای اوباما با نتانیاهو در مذاکرات چیست، تاکید کرد : ما در مذاکرات هسته ای بادولت آمریکا به صورت یک مجموعه برخورد می کنیم ، بنابراین همراه کردن قسمتهای مختلف دولت آمریکا و یکپارچه شدن سیاستهای آن برعهده قوه مجریه آمریکاست.

نیاز به یک تصمیم و اراده سیاسی همراه با شجاعت است

وی تصریح کرد: این نگرانی آنها باید باشد البته ما احساس می کنیم که نیاز به یک تصمیم و اراده سیاسی همراه با شجاعت است. تصمیم گیری برای حل معضلی که می تواند بسیاری از معادلات منطقه را به سمت بهبودی تغییر دهد.

وزیر امور خارجه ایران در پایان با بیان اینکه با نماینده عالی اتحادیه اروپا دیدار می کند، گفت: با وزیران خارجه برخی کشورهای اروپایی نیز گفتگو خواهیم کرد که امروز و فردا قطعی خواهد شد.

مذاکرات دوجانبه وزیران امور خارجه ایران و آمریکا امروز قرار است ساعت یازده و سی دقیقه به وقت ژنو ( 14به وقت تهران) در ژنو برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها