باند جاعلان حرفه ای منهدم شد

کلاهبرداری با وکالتنامه جعلی

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از انهدام باند جاعلان حرفه ای در این استان خبر داد و گفت: متهمان با تنظیم وکالتنامه جعلی بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
کد خبر: ۷۵۹۲۸۲
کلاهبرداری با وکالتنامه جعلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مهدی قدمی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی اینکه فردی با فروش یک قطعه زمین از طریق مدارک جعلی از وی کلاهبرداری کرده بلافاصله تحقیقات جامع در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: زمین مذکور متعلق به خانمی بوده که سر دفتر یکی از دفترخانه های استان با انجام مانور متقلبانه خانمی دیگر را با شناسنامه جعلی معرفی و با همدستی دو تن دیگر اقدام به تنظیم وکالتنامه جعلی می کنند.

رییس پلیس آگاهی استان قم گفت: در این معامله صوری دو همدست متهم اصلی نقش دلال را اجرا و متهمان از شاکی بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

سرهنگ قدمی افزود: مأموران در ادامه جهت تکمیل تحقیقات، توسط کارشناسان خط و امضاء اسناد و نمونه امضاء درج شده را مورد بررسی قرار دادند که جعلی بودن آن تایید شد.

وی در خصوص سوابق این متهمان گفت: سردفتر این دفترخانه به نام «م – و» دارای 4 فقره سابقه کیفری و دو متهم دیگر هر کدام 7 و 2 فقره سابقه کیفری داشتند که در سوابق شان جعل اسناد ملکی و فروش مال غیر با وکالتنامه بوده است.

رییس پلیس آگاهی استان قم افزود: اعضای این باند در تحقیقات تکمیلی با دیدن مستندات ارائه شده ضمن قبول اتهام، نهایتاً با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها