کشف یک حفره امنیتی غیرقابل پوشش در لپ‌تاپ‌های اپل

حفره امنیتی بسیار خطرناک در لپ‌تاپ‌های اپل

شرکت اپل همواره به امنیت محصولات خود مفتخر بوده است ولی به‌تازگی یک حفره امنیتی در لپ‌تاپ‌های این شرکت کشف شده است که شناسایی سواستفاده از سیستم به‌واسطه آن غیرممکن است.
کد خبر: ۷۵۷۹۷۶
حفره امنیتی بسیار خطرناک در لپ‌تاپ‌های اپل

جام جم کلیک: بسیاری از افرادی که محصولات اپل را خریداری می‌کنند معتقدند که امنیت این محصولات در مقایسه با پی‌سی‌ها بسیار بالاتر است و در این میان کمتر پیش می‌آید که رسانه‌ها به حفره‌های امنیتی موجود بر روی سری مک بپردازند ولی به‌تازگی یکی از متخصصان امنیتی موفق به کشف یک کد امنیتی شده است که این تکه کد روی یکی از ریزتراشه‌های این شرکت عمل می‌کند و موجب خواهد شد تا کنترل داده‌های فرد صاحب لپ‌تاپ به‌صورت راه دور در اختیار هکر بیفتد و از همه مهم‌تر این که این امر توسط نرم‌افزارهای امنیتی قابل شناسایی نخواهد بود.

این مشکل امنیتی می‌تواند به‌شدت نگران کننده به‌نظر برسد زیرا با استفاده از آن می‌توان کل اطلاعات موجود روی هارددیسک را به سرقت برد و در این میان شرکت‌های تولید کننده سیستم‌های امنیتی و ضدبدافزار نیز به‌ واسطه نوع خاص این حفره نخواهند توانست آن را شناسایی کنند.

در این میان حتی با تعویض کردن کل هارددیسک دستگاه نیز این حفره پابرجا باقی خواهد ماند و برای دسترسی پیدا کردن به این حفره کافی است که هکر از آن آگاهی داشته و تنها برای چند ثانیه به سیستم دسترسی پیدا کند تا پس از آن بدون ردیابی شدن برای مدت زمانی طولانی به اطلاعات لپ‌تاپ دسترسی نامحدود پیدا کند.

این حفره امنیتی Thunderstrike نام دارد و دلیل غیرقابل شناسایی بودن آن این است که بدافزار مورد استفاده در آن برخلاف ویروس‌های عادی به جای هارددیسک روی ROM دستگاه خواهد نشست و همین امر حذف و شناسایی آن را دشوار کرده است. شایان ذکر است که شرکت اپل از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها