دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تفرقه‌افکنان در جامعه اسلامی وابسته به بیگانگان هستند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت که گروه‌هایی هستند که به دنبال تفرقه و فتنه در بین مسلمانان به ویژه شیعه و سنی هستند و اینها به سرویس‌های جاسوسی خارجی وابسته‌اند.
کد خبر: ۷۵۷۵۴۸
تفرقه‌افکنان در جامعه اسلامی وابسته به بیگانگان هستند

آیت‌الله محسن اراکی با بیان اینکه اگر مسلمین جهان دست به دست دهند تبدیل به قدرت اول دنیا می‌شوند، گفت: اگر دلها در جامعه اسلامی به هم گره بخورد قدرت اول از آن ملل اسلامی خواهد شد. مدتی است دشمن با نقشه‌های بسیار عمیق و برنامه‌های گسترده تلاش می‌کند با ایجاد دروغ هایی در جامعه اسلامی با نام شیعه و یا سنی اختلاف ایجاد کند.

وی افزود: امروز در عراق ، سوریه و یمن فتنه‌هایی ایجاد کردند تا مانع شکل‌گیری قدرت اسلامی واحد شوند و از این رو همه باید هوشیار باشیم و توطئه دشمن را تشخیص دهیم . امروز خواب ماندن و فریب خوردن از دشمن جایز نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه گروه‌های فتنه و تفرقه انگیز میان مسلمانان به سرویس های جاسوسی وابسته‌اند در تائید این سخن گفت : هیئتی ها ، مداح‌ها ، هیأت های امنای مساجد باید هوشیار باشند و علما نیز مواظبت کنند که این گروه‌های تفرقه انگیز در جمع‌های ایمانی ما نفوذ نکنند. آن‌ها می‌خواهند عاشورا،‌ اربعین، حج که نشان‌دهنده وحدت میان مسلمانان است را از ما بگیرند. تلاش می‌کنند حرفی و یا رفتاری داشته باشند که گروه دیگری از مسلمانان را به دشمنی و خصومت وادار سازند.

اراکی ادامه داد: ما به عنوان شیعه با اهل سنت اختلاف نظرهایی داریم و به امامت بلافصل امیر المومنین (ع) اعتقاد داریم و آن‌ها ندارند اما هر دو به پیامبر (ص) ، قرآن کریم اعتقاد داریم و به سمت کعبه نماز می گذاریم بنابراین باید از اشتراکاتمان حفاظت کنیم و با یکدیگر یک دل باشیم. امامان شیعه ما با اهل سنت زندگی کردند و این همراهی در طول تاریخ ادامه داشته است.

وی اظهار کرد: اولین کسانی که برای دستگاه های جاسوسی کار می‌کنند همین افراد و گروه ها هستند. حتی اگر این افراد نام ائمه اطهار (ع) را به کار می‌برند و یا شال هیئتی می اندازند اما ممکن است حرفهایی بزنند که عکسل العمل تند طرف مقابل را ایجاد کند و اساسا هدفشان هم همین است.

اراکی خاطر نشان کرد : نکته جالب این است که این افراد و گروه ها هیچ اعتراض و سخنی علیه رژیم اسرائیل ندارند و همواره سعی می‌کنند فضایی ایجاد کنند که در آن جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنند چرا که ایران همواره از ملت فلسطین و دیگر مظلومان مسلمان حمایت کرده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها