افزایش تنش میان آمریکا و آلمان به‌علت شنودهای کامپیوتری

جنگ سیاسی پشت کیبورد کامپیوتر

ظاهراً جنگ دیجیتالی که بر سر اوکراین به وجود آمده فعلاً قصد تمام شدن ندارد. یک گروه حرفه‌ای هکرهای روسی که خود را سایبر برکوت می‌نامند به واسطه از کار انداختن تمامی سایت‌های دولتی آلمان سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند.
کد خبر: ۷۵۷۵۴۳
هکرهای طرفدار روسیه تمام وب سایت‌های دولت آلمان را از کار انداختند

به گزارش جام جم کلیک: ظاهراً جنگ دیجیتالی که بر سر اوکراین به وجود آمده فعلاً قصد تمام شدن ندارد. یک گروه حرفه‌ای هکرهای روسی که خود را سایبر برکوت می‌نامند به واسطه از کار انداختن تمامی سایت‌های دولتی آلمان سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند.

در میان این وب سایت‌ها شما می‌توانید وب سایت شخص صدراعظم آلمان یعنی انگلا مرکل، وب‌سایت پارلمان آلمان و وب‌سایت وزارت امور خارجه آن کشور را ببینید. فعلاً دولت آلمان انگشت اتهام خود را به سمت کسی نشانه نگرفته اما گروه مذکور اعلام کرده که این حملات در تلافی کمک دولت آلمان به رژیم ظالم کیف بوده است.

این حمله دقیقاً قبل از دیدار سران دولت‌های آلمان و اوکراین انجام شده است، پس می‌تواند این حمله را به نوعی اعتراض به کمک آلمان به دولت اوکراین دانست. تمام وب سایت‌های مورد حمله قرارگرفته‌شده تا این لحظه دوباره راه‌اندازی شده‌اند اما نکته جالب در این است که وب سایت‌های آلمانی در روز در حدود ۳۰۰۰ حمله را تحمل می‌کنند و این اولین بار است که سپر دفاع سایبری آلمان برای مدتی سوراخ شده است.

اما درسی که از این اتفاق برای دیگر ملت‌ها وجود دارد این است که اگر تمهیدات لازم دفاع سایبری را انجام ندهند خطری بالقوه زیرساخت‌های حیاتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
۰
۰
من نمیخواهم در اینمورد خاص چیزی اظهار كنم ولی سابقا اخلاق حرفه ای وجود داشت مثلاپزشكان قدیم با پیش فرض اینكه بیمار نمیتواند به حضور دكتر برود دكتر همراه یك تزریقاتچی به دیدار بیمار میرفت یا اینكه رادیو های قدیم بسیار با ابهت وشیك ساخته میشدندوضمناداخل انها باكیفیت فوق العاده بالا طراحی میشدواگر احیانا داخل انها یكی از لامپهای الكترونی خراب میشدنام لامپ برروی خودلامپ وبرروی شاسی رادیونوشته میشدوباتعویض لامپ معیوب اشكال برطرف میشدیا اینكه بلندگوی رادیورا برای اینكه بمرورزمان خشك ودرنتیجه پاره نشودداخل یك كیسه موم اندود میگذاشتند تا یك عمر دوام داشته باشد متاسفانه همه چیز بفراموشی سپرده شده.وجدان كاری وشرف حرفه ای فراموش شده.

نیازمندی ها