معاون سنجش دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

رشد ۵۶ درصدی داوطلبان آزمون دکتری آزاد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد:

موضوع جهانی سازی دانشگاه آزاد اسلامی را تقویت کنیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه جایگاه این دانشگاه باید بخوبی در رسانه ها تبیین و مشخص شود، گفت: باید موضوع جهانی سازی دانشگاه آزاد را تقویت کنیم و به توسعه استادان بپردازیم.
کد خبر: ۷۵۷۴۳۵
موضوع جهانی سازی دانشگاه آزاد اسلامی را تقویت کنیم

دکتر حسین غریبی در حاشیه یازدهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف آباد در دیدار با روسا دانشکده ها و مدیران گروه این واحد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات بسیار خوبی در ابعاد مختلف برخوردار است، گفت: تعداد دانشگاه هایی که کیفیت واحد نجف آباد را داشته باشند، کم است؛ واحد نجف آباد با توجه به وسعت و امکانات خوبی که دارد به عنوان میزبان یازدهمین همایش سراسری معاونان آموزشی انتخاب شد.

وی جایگاه نیروی انسانی در پیشرفت مدیریت را مهم دانست و افزود: مدیر هر چه با فکر باشد اگر بدون همراهی با بدنه سازمان کار کند، نمی تواند بخوبی به پیشرفت لازم در آن سازمان دست پیدا کند. ما اکنون نیازمند وفاق هستیم و نبود هماهنگی در دانشگاه ها ما را با چالش روبرو می کند و با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی کشور باید یک فرهنگ وفاق داشته باشیم و یک نوع آگاهی بخشی در جامعه ایجاد کرده و برای جنبه های محتلف آموزشی در دانشگاه ها تفکر داشته باشیم و تعارض ها از بین برود.

غریبی با تاکید بر اینکه هر کدام از اعضای هیات علمی خودشان تحول زا هستند، افزود: ما بدون داشتن قدرت علمی نمی توانیم اقتصاد بهره ور داشته باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی با تمام چالش هایی که دارد، فرآورده علمی آن بیشمار است و به یکی از بهترین دانشگاه های دنیا تبدیل شود.

اولویت اول در دانشگاه توجه جدی به کیفیت امور آموزشی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حاشیه این همایش گفت: باید اولویت اول در دانشگاه توجه جدی به کیفیت و امور آموزشی باشد. دانشجویی که شهریه پرداخت می کند، موظف هستیم خدمات آموزشی با کیفیت در اختیار او قرار دهیم؛ رعایت استانداردها در سرانه استاد و دانشجو باید مورد توجه جدی باشد.

دکتر محمد امیری با تاکید بر اینکه در دانشگاه باید رتبه بندی صورت گیرد تا هر دانشگاهی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند و رقابت ایجاد شود و هر دانشگاه جایگاه خود را در کشور ارتقاء دهد، افزود: باید ارزیابی و نظارت بر فعالیت های مختلف بخصوص آموزشی در واحدهای دانشگاهی صورت پذیرد که اگر این مهم انجام شود باعث تقویت و پیشرفت دانشگاه ها خواهد شد.

تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی متفاوت

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین روز گذشته در مراسم افتتاح این همایش سراسری خواستار همکاری معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی شد و افزود: باید بتوانیم در سطح ملی و منطقه سرآمد باشیم و دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاهی متفاوت تبدیل کنیم.

غریبی افزود: مجموعه مستندات به دست آمده در پایان این همایش به صورت مکتوب در اختیار معاونت‌های آموزشی هر واحد قرار داده می‌شود تا در دانشگاه‌ها از آنها استفاده شود.

وی تاکید کرد: ما خواستار حضور منظم و مرتب استادان در دفا‌تر دانشگاه و همراه شدن آنها با دانشجویان در تمامی امور دانشگاهی، همراه با نظم و مسئولیت‌پذیری و سخت‌کوشی مسئولان هستیم تا بتوانیم در سطح ملی و منطقه سرآمد باشیم و دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاهی متفاوت تبدیل کنیم و در همین راستا خواستار همکاری معاونان محترم با معاونت آموزشی دانشگاه هستیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این همایش از حرفه‌ای‌ترین افراد در حوزه‌های آموزش عالی کشور استفاده شده تا ما را در رسیدن به نتایج هرچه بهتر برگزاری این همایش یاری رسانند.

وی، توسعه و پیشرفت پایدار، کمک به رشد و توسعه فرهنگ، اعتلای اخلاق و معنویت و تفکر خلاق و نوآوری را از جمله کارکردهای حوزه معاونت آموزشی بیان کرد و افزود: دانشگاه‌ها سردمدار ایده‌های جدید در نوآوری جهانی هستند و کشورهایی که قدرت علمی ندارند، نمی‌توانند مشارکت جدی در صحنه‌های جهانی داشته باشند؛ ما باید با اعتماد به دانشگاهیان و دانش‌آموختگان و احترام به آنها و ایده‌های‌شان، دانشگاه را محیطی پویا برای تولید علم با توجه به اصول و روش‌های علمی در دنیا قرار دهیم تا بتوانیم در دنیا موفق باشیم.

غریبی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد را یکی از افتخارات ملی کشور برشمرد و از مدیران و مسئولان این دانشگاه برای برگزاری این همایش تشکر و از تمام مدیران و مسئولانی که کمک رساندند تا این همایش برگزار شود، قدردانی کرد.

تدوین برنامه عملیاتی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد

دکتر رسول عبدالله میرزایی، دبیر همایش و رییس مرکز امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه آموزش اثربخش می تواند فارغ التحصیلان کارآمد و کارآفرین تربیت نماید که می توانند هم در فضای تولید علم و هم فناوری نقش آفرین بوده و روند توسعه کشور را سرعت بخشند به اهمیت توجه به این بخش دار فرایندهای اموزشی دانشگاه تاکید کرد.

همچنین ایشان به تبیین روند اجرای تدوین برنامه عملیاتی معاونت آموزشی در طول سه روز برگزاری همایش پرداخت و از زحمات ریاست، معاونان و همکاران واحد نجف‌آباد در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

واحد نجف آباد پیشتاز در ارتقای کیفیت آموزشی

دبیر اجرایی همایش و معاون اموزشی واحد نجف آباد، دکتر کثیری ضمن تشکر از برنامه ریزان این همایش به سبب انتخاب واحد نجف آباد برای برگزاری آن اظهار داشتند ابراز خرسندی ورضایت برنامه ریزان و مخاطبین از کیفیت برگزاری این همایش در بعد محتوا و دراجرا بهترین ارمغان برای دست اندرکاران و مجریان این همایش می باشد.

وی افزود: در واحد نجف آباد وجود برنامه و زیرساختهای اموزشی و تحقیقاتی از قبیل اعضای هیات علمی کارآمد و با انگیزه ، وجود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و فضای عمرانی مناسب، عامل اصلی توسعه و پیشرفت این واحد می باشدکه تدوین برنامه عملیاتی معاونت آموزشی می تواند فضایی را برای هم افزایی و افزایش سرعت ارتقای کیفی در واحدهای دانشگاهی فراهم کند.

در مراسم افتتاحیه این همایش از نرم‌افزار سامانه همراه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و نرم‌افزار هوشمند مدیریت همایش‌ها که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد طراحی شده بود با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

یازدهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از 16 لغایت 18 دی جاری به منظور تدوین برنامه عملیاتی معاونت آموزشی با مشارکت معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان دانشگاه در واحد نجف‌آباد برگزار می‌شود.(آنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها