دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تفرقه‌افکنان در جامعه اسلامی وابسته به بیگانگان هستند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برنامه شب آسمانی گفت: مهم ترین مقدمه ظهور امام زمان(عج) از بین بردن شکافی است که در بین امت واحده مسلمانان ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۵۷۰۸۲
امت واحده اسلامی باید دوباره احیا شود

به گزارش جام جم آنلاین آیت الله اراکی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با موضوع مهم وحدت جامعه اسلامی گفت: مسئله وحدت از همه تکالیف دیگر برتر و مهم‌تر است همان طور که در نقطه مقابل آن نیز از مهم ترین مصادیق افساد، ایجاد جنگ و خونریزی در جامعه و متلاشی کردن بافت آن است و ما این را از نظر فقهی نیز ثابت می کنیم.

وی ادامه داد: برای حفظ وحدت بین مسلمانان باید هر صبری را تحمل کرده و به جان خرید، اگر ما خود را شیعه امام علی(ع) می دانیم باید در راه حفظ میراث محمدی(ص) و حفظ کیان جامعه اسلامی نیز مانند او عمل کنیم زیرا همان طور که امیرالمؤمنین(ع) خود را خلیفه بر حق بعد از رسول خداوند(ص) می دانستند اما تنها به دلیل جلوگیری از پاشیدگی جامعه اسلامی بر این حق خود اصرار نورزیدند و نه تنها در این رابطه صبر کردند بلکه به آن ها نیز کمک کردند.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: متأسفانه در طول تاریخ اسلام کم نبودند سلاطین جوری که قصد داشتند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند البته این تنها عامل ایجاد تفرقه نیست بلکه گاهی کج فهمی‌ها و احاطه نداشتن به احکام شرعی نیز باعث شده تا وحدت نادیده انگاشته شود.

وی افزود: مگر نبوده اند و نیستند کسانی که هیچ گونه سواد علمی و جایگاه علمی در بین علما و فضلا نداشته اند اما یک دفعه با فریب مردم در بین آن ها اعتباری کسب کرده اند و بعد نیز خود را مدافع حق و حقیقت معرفی کرده اند در حالی که این افراد حتی کوچکترین بهره ای از علم نداشته اند این گونه افراد هم دربین اهل سنت بوده اند و هم اهل شیعه.

اراکی تصریح کرد: اخیرا نیز در بین شیعه ها نیز متأسفانه چنین افرادی پیدا شده اند، کسانی که به وسیله بوق های تبلیغاتی غربی به عنوان مرجع تقلید از آن ها یاد می شود البته خوشبختانه هم حوزه های علمیه و هم مردم ما اجازه نمی دهند که چنین کسانی اعتبار و جایگاهی پیدا کنند.

وی گفت: امروزه شاهد هستیم که بسیاری از رسانه ها به عنوان رسانه های اهل تسنن و یا رسانه هایی با عنوان شیعه تلاش دارند که وحدت جامعه اسلامی را مورد خطر قرار دهند شکی نیست که این ها جز تفرقه کاری ندارند و هزینه های خود را نیز از دشمنان تأمین می کنند به طوری که من در رابطه با برخی از این ها که تحقیق کردم متوجه شدم سفارت عربستان سعودی در کویت هم به رسانه های به ظاهر اهل سنت پول و بودجه می دهد و هم به رسانه های در ظاهر طرفدار شیعه.

وی در رابطه با نام کنفرانس وحدت اسلامی که امت واحده اسلامی، چالش ها و راه کارها نامیده شده است گفت: ما معتقدیم که امت آن چیزی است که پیامبر(ص) آن را پایه ریزی کرده و متولد ساختند. نبوت نوعی تولید روحی است و پیامبر(ص) نیز مولد روحی است که از آن به اسلام تعبیر می شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را با نام اول المسلمین توصیف کرد بنابراین هر مسلمان دیگر نیز با تبیعت رسول الله(ص) و با پذیرفتن روح تسلیمی که ایشان به مسلمانان آموخت جز امت واحد ایشان محسوب می شود به همین دلیل است که مسلمانان دارای یک پدر بوده و با یکدیگر برادرند. بنابراین این اخوت واقعی است.

اراکی تأکید کرد: وحدت جامعه اسلامی دچار شکاف شده است و باید دوباره احیا شود و مهم ترین مقدمه ظهور نیز از بین بردن این شکاف و احیای دوباره امت واحده اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها