افزایش سرسام آور قیمت انواع سیگار در کره جنوبی از اول ژانویه 2015 باعث شد سیگاری های این کشور از دومین روز سال جدید میلادی با مراجعه به مراکز درمانی مختلف ، به فکر ترک سیگار و کنار گذاشتن آن باشند.
کد خبر: ۷۵۶۲۸۵
افزایش قیمت سیگار، کره ای ها را به فکر ترک آن انداخت

زمانی که پارلمان کره جنوبی با افزایش 80 درصدی بهای سیگار در این کشور موافقت کرد و از سوی نمایندگان این کشور نیز در بودجه سال 2015 گنجانده شد، سیگاری های این کشور تصور نمی کردند با شروع سال جدید میلادی با افزایش ناگهانی آن مواجه شوند.

در بودجه سال 2015 که پارلمان کره جنوبی چهار ماه پیش آن را تصویب کرد، با پیشنهاد دولت درخصوص افزایش متوسط بهای هر پاکت سیگار از دو هزار و 500 وون به چهار هزار و 500 وون موافقت شد.

براساس گزارش های منتشرشده ازسوی رسانه های کره ای، میزان مراجعه به مراکز ترک سیگار در شهرهای بزرگ این کشور مانند سئول و بوسان در مقایسه با دوره مشابه خود در سال های گذشته، 8 تا 9 برابر شده و این موضوع مسوولان بهداشتی این کشور را متعجب کرده است.

خبرگزاری یونهاپ دوشنبه در گزارشی از افزایش قابل توجه و غیرقابل باور سیگاری ها برای ترک آن از روز دوم ژانویه سال جدید میلادی خبر داد و اعلام کرد: از این روز (2 ژانویه) که نخستین روز کاری سال 2015 در کره جنوبی محسوب می شود، مراکز ترک سیگار این کشور شاهد حضور بی شمار و پرتعداد افراد سیگاری بود.

بیشتر مراکز ترک سیگار از ابتدای روز پر از جمعیت بود و برخی از این مراکز در طول دو ساعت 32 مراجعه کننده را ویزیت می کردند.

بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی که از سوی مسئولان پذیرش آن مورد پرسش قرار می گیرند، دلیل ترک سیگار را فشارهای شدید مالی با قیمت های جدید اعلام شده انواع سیگار عنوان می کنند.

حدود 44 درصد مردان در کره جنوبی سیگاری هستند و این کشور در میان اعضای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بالاترین نرخ استعمال دخانیات را دارد.

وزارت بهداشت کره جنوبی امیدوار است با بالا رفتن بهای سیگار شمار افراد سیگاری در این کشور تا پایان سال 2016 میلادی به 35 درصد کاهش یابد.

دولت کره جنوبی همچنین تدابیری را برای مقابله با استعمال دخانیات اتخاذ کرده که ممنوعیت مصرف سیگار در امکان عمومی از جمله آنهاست.

وزارت بهداشت کره جنوبی خواهان چاپ تصاویری روی پاکت های سیگار شده است که مضرات آن برای سلامت بدن را نشان می دهد.

سیگار و پیامدهای آن بر سلامت جامعه موضوعی است که در سال های اخیر به محور اصلی مباحثات در کره جنوبی تبدیل شده است.

دادگاه عالی کره جنوبی ماه آوریل شکایت 30 بیمار مبتلا به سرطان ریه را که علیه شرکت
«KT ampersand G» مطرح شده بود رد کرد.

این شرکت بیش از 60 درصد بازار دخانیات را با ارزش 9 میلیارد دلار در سال تحت کنترل دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها