ستاره ای عظیم در مسیر برخورد با منظومه شمسی قرار دارد. با این حال ساکنان زمین چندان هم نباید نگران باشند چون محاسبات نشان می دهد این ستاره از کنار منظومه شمسی عبور خواهد کرد!
کد خبر: ۷۵۶۲۳۵
ستاره ای عظیم در راه برخورد با منظومه شمسی + عکس

این ستاره که «HIP 85605» نام دارد یکی از دو ستاره ای به شمار می آید که سیستم دوتایی را در صورت فلکی هرکول تشکیل می دهند. این صورت فلکی در فاصله 16 سال نوری با زمین قرار دارد.

مطالعات اخیر دکتر کورین بایلر جونز از انستیتو اخترشناسی «هایدلبرگ ماکس پلانک» آلمان نشان می دهد ستاره «HIP 85605» در مسیر برخورد با منظومه شمسی قرار دارد.

البته خبر خوب این است که بر اساس محاسبات کورین بایلر جونز، این ستاره از پهلوی منظومه شمسی و با فاصله ای از آن معادل 8 هزار برابر فاصله زمین تا خورشید عبور خواهد کرد.

از آن گذشته وی این اطمینان خاطر را داده است که این رویداد هیچ تأثیری بر زمین و سایر سیارات منظومه شمسی نخواهد داشت و از آن مهمتر اینکه این اتفاق مهم چیزی درحدود 240 تا 470 هزار سال دیگر روی خواهد داد!

این اخترشناس می گوید: کهکشان راه شیری دنیایی از ستارگان است. با این حال فضای قابل توجهی میان آنها وجود دارد. به همین دلیل حتی در بازه های زمانی طولانی مدت احتمال بسیار اندکی وجود دارد که دو ستاره با یکدیگر برخورد کنند.

اشاره این اخترشناس به احتمال بسیار ناچیز برخورد ستاره «HIP 85605» با خورشید است.

البته در علم اخترشناسی و با توجه به اینکه عالم تا فاصله 46 میلیارد سال نوری در هر جهت گسترش پیدا کرده، هر اتفاقی که در کمتر از 50 سال نوری روی دهد رویدادی در آینده نزدیک به شمار می آید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها