Jump Lists استفاده از نرم‌افزارهای محبوب را آسان می‌کند

قدرت‌های پنهان ویندوز

برای بسیاری از کاربران، ویندوز یکی از آسان‌ترین‌ سیستم‌های‌عامل‌ دنیای رایانه است؛ زیرا هر کسی با کمترین آگاهی می‌تواند از این سیستم‌عامل قدیمی‌مایکروسافت استفاده کند. با وجود این ویندوز مجموعه‌ای از ویژگی‌های کوچک و بزرگ دارد که گاهی به‌دلیل استفاده نکردن از آنها به فراموشی سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۶۱۰۹
قدرت‌های پنهان ویندوز

برای بسیاری از کاربران، ویندوز یکی از آسان‌ترین‌ سیستم‌های‌عامل‌ دنیای رایانه است؛ زیرا هر کسی با کمترین آگاهی می‌تواند از این سیستم‌عامل قدیمی‌مایکروسافت استفاده کند. با وجود این ویندوز مجموعه‌ای از ویژگی‌های کوچک و بزرگ دارد که گاهی به‌دلیل استفاده نکردن از آنها به فراموشی سپرده می‌شوند.

یکی از این ویژگی‌ها Jump Lists است؛ جامپ‌لیست منوی ویژه برنامه‌هاست و وقتی روی آیکون برنامه‌ای در نوار وظیفه یا همان نوار پایین ویندوز کلیک راست کنید، ظاهر می‌شود.

هنگاهی که نرم‌افزاری را در ویندوز باز می‌کنید، یک آیکون از آن برنامه در نوار وظیفه ظاهر می‌شود. چیزی که در جامپ‌لیست می‌بینید، به توسعه‌دهنده برنامه مورد نظر بستگی دارد. درحقیقت آنچه در ویندوز برای کاربر فراهم شده، گزینه‌ای برای باز و بسته کردن برنامه‌ها و پین یا از پین خارج کردن آنها از نوار وظیفه است. پین کردن به شما این امکان را می‌دهد تا به‌نوعی نوار وظیفه را شخصی‌سازی کنید و برنامه‌هایی را که بیشتر با آنها سروکار دارید، برای همیشه به این نوار سنجاق یا حتی آیکون این نرم‌افزارها را از نوار ابزار حذف کنید. علاوه بر این امکان، سازندگان نرم‌افزارهای مختلف، وظایف گوناگونی را برای ویجت‌های خود تدارک دیده‌اند.

بسیاری از نرم‌افزارهای دارای جامپ‌لیست، از این ویژگی استفاده می‌کنند تا فایل‌هایی را که بتازگی کاربر باز کرده، نشان دهند و نیز گزینه‌ای برای پین فایل‌های خاص در فهرست دارند. جامپ‌لیست می‌تواند بیش از اینها مفید باشد؛ برای مثال می‌تواند به شما امکان پرش به بخش خاصی از برنامه را بدهد یا نرم‌افزاری را با حالت یا تنظیمات ویژه‌ای باز کند. در واقع جامپ‌لیست محدودیتی ندارد. در ادامه با چند نرم‌افزار آشنا می‌شوید که با ویژگی جامپ‌لیست مفیدتر می‌شوند.

نرم‌افزار Steam

استیم برای اجرای بازی‌های دانلودی شرکت Valve، نمونه خوبی است تا بدانید با JumpList چه امکاناتی دارد. جامپ‌لیست استیم، میانبرهایی را برای بخش‌هایی از نرم‌افزار که بارها استفاده شده فراهم می‌کند؛ مثل ویترین مغازه (storefront)، آرشیو بازی شخصی، فهرست اسامی‌دوستان، پخش‌کننده موسیقی، شبکه ارتباطی استیم و.... با جامپ‌لیست استیم لازم نیست صبر کنید تا نرم‌افزار باز شود و بعد با رابط کاربری برنامه به بخشی که می‌خواهید وارد شوید؛ زیرا این قابلیت پرش به بخشی از نرم‌افزار را که به آن نیاز دارید، آسان‌تر می‌کند. اگر هیچ‌گاه از بخش‌های دیفالت جامپ‌لیست استفاده نمی‌کنید، می‌توانید فهرست‌های خاص را از تنظیمات کلاینت استیم بردارید و با بازی‌هایی که اخیرا بازی کرده‌اید، جا‌به‌جا کنید.

اپلیکیشن OneNote

وان‌نوت مایکروسافت به جامپ‌لیستی مجهز است تا استفاده از ویژگی‌های اضافی نرم‌افزار مانند بریده‌های صفحه (screen clippings)، ارسال محتوا به وان‌نوت و شروع یک یادداشت فوری جدید را آسان کند.

مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر

این سه مرورگر بزرگ ویندوز برخی ویژگی‌های معمولی جامپ‌لیست را که به وبگردی بهتر کاربر کمک می‌کند، به اشتراک می‌گذارند. کروم، ارائه‌کننده فهرست تب‌هایی است که بتازگی بسته شده‌اند،در حالی‌که فایرفاکس و IE این کار را با توجه به سایت‌هایی که مکرر بازدید شده‌اند، انجام می‌دهند. جامپ‌لیست برای فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر امکان باز کردن تب جدیدی را فراهم می‌کند، کروم و فایرفاکس هم امکان باز کردن پنجره جدیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مثلا با کلیک راست روی آیکون فایرفاکس در نوار وظیفه می‌توانید سایت‌هایی را که بتازگی و مکرر بازدید کرده‌اید، ببینید و با کلیک روی آیکون پین در سمت راست هر سایت، آن سایت را پین کنید تا هر بار با کلیک روی آن بلافاصله وارد آن شوید.

با این سه مرورگر می‌توانید مرور خود را در نوار وظیفه خصوصی کنید، مانند حالت هویت جعلی در کروم. ضمن این‌که ویژگی خوب دیگر جامپ‌لیست کروم، توانایی سوئیچ بین پروفایل‌های کاربر است.

آغاز کاوش

نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم در مورد مفید بودن جامپ‌لیست آنها صحبت کنیم، مثل نرم‌افزارهای ایمیلی که به شما امکان ترکیب پیغام جدید یا جامپ‌لیست Windows Media Center را می‌دهد. هنگامی‌که با رایانه ویندوزی خود کار می‌کنید، به جامپ لیستی که برای نرم‌افزارهای محبوبتان در دسترس شماست، نگاه کنید. حتما از این‌که فقط با یک کلیک راست روی نوار وظیفه خود می‌توانید فوری و راحت به مقصودتان برسید، هیجان‌زده می‌شوید.

آزاده ارشدی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها