راهی جدید برای پرسیدن سوالات خصوصی از هنرمندان

رامبد جوان: پیامکی کار خیر انجام می‌دهیم

این روزها پیامکی دست مردم می‌رسد که در آن آمده می‌توانید به‌سادگی با ارسال یک عدد با خواننده یا بازیگر موردعلاقه‌تان ارتباط داشته باشید. رامبد جوان او می‌گوید که نه‌تنها در جریان موضوع قرار دارد بلکه به دنبال آن است که از طریق این پیامک‌ها برای یک کار خیر، درآمدزایی داشته باشد.
کد خبر: ۷۵۵۷۰۹
رامبد جوان: پیامکی کار خیر انجام می‌دهیم

پیامک‌های عجیب‌وغریب این روزها به تبلیغات دستگاه‌های دیجیتالی و ساعت شانس و تخفیف‌های شهروند خلاصه نمی‌شوند؛ هر چیزی می‌تواند در متنشان باشد و هر بار تعجب ما را بیشتر و بیشتر کنند. اما اگر روزی پیامکی به دستتان برسد که در آن نوشته‌شده باشد، می‌توانید به‌سادگی با ارسال یک عدد با خواننده یا بازیگر موردعلاقه‌تان ارتباط داشته باشید چه خواهید کرد؟ حتماً می‌گویید کلاه‌برداری است و حق هم دارید، مارگزیده از ریسمان سیاه‌وسفید می‌ترسد. این بار اما اگر از یک شماره رند ارسال پیامک، پیامی با این مضمون به دستتان رسید عجله نکنید و همه را با یک چوب نرانید. در این گفتگو با رامبد جوان او می‌گوید که نه‌تنها در جریان موضوع قرار دارد بلکه به دنبال آن است که از طریق این پیامک‌ها برای یک کار خیر، درآمدزایی داشته باشد. البته داخل پرانتز این را هم در نظر داشته باشید که درست شبیه به همین دیالوگ‌ها را از پژمان جمشیدی هم خواهید گرفت چون پیامک‌هایی به نام او هم این روزها در حال دست‌به‌دست شدن هستند.

آقای جوان، چقدر با پیامکی تبلیغاتی جور هستید؟ دوستشان دارید یا سریع پاک می‌کنید بدون آنکه بخوانیدشان؟

دنیا در حال پیشرفت است و این پیشرفت بدون جنبه اقتصادی و راحتی در فعالیت‌های روزانه هیچ فایده‌ای ندارد. قبلاً تبلیغات اجناس طور دیگری بود؛ طرف به‌عنوان فروشنده دوره می‌افتاد جنسش را خانه به خانه تبلیغ می‌کرد، این کار کلی هزینه داشت و معمولاً هم به حد کافی به فروش کمک نمی‌کرد چون یک بازاریاب مگر چقدر می‌تواند تبلیغ کند. امروز وضع عوض‌شده، یعنی شما با یک کلیک می‌توانید هر چه را می‌خواهید پیدا کنید و این ساده‌ترین تأثیر پیشرفت و تکنولوژی است. حالا گاهی اوقات اشیا و خدمات برای تبلیغ خودشان پیش شما می‌آیند! این هم یک‌راه دیگر! البته که هرکدام از ما وقتی‌که در اوج مشغله و استرس کاری منتظر یک پیامک مهم هستیم با دیدن یک پیامک تبلیغاتی شروع می‌کنیم به بد و بیراه گفتن اما واقعیت این چیزی است که باید بپذیریم و قبول کنیم که شاید آدمی که کنار ما ایستاده نیازمند این کالا یا این خدمات باشد.

اسم شما هم در این پیامک‌ها هست. پیامکی هست که می‌گوید اگر می‌خواهید با رامبد جوان ارتباط داشته باشید عدد فلان را بزنید، شما خودتان در جریان این موضوع هستید؟

بله! کاملاً!

یعنی از شما اجازه گرفته‌شده که خودتان را تبلیغ کنید یا اینکه هزینه کرده‌اید تا معروف شوید (خنده)؟

نه ببینید این‌طور نیست. آن پیامکی را که می‌گویید اتفاقاً با هماهنگی خود من منتشر شده. موضوعش هم به‌هیچ‌عنوان تبلیغاتی نیست، البته برای من رامبد جوان. یعنی طبیعی است که برای آن شرکت ارسال‌کننده منافع مادی داشته باشد (که حتماً دارد) اما برای من شروع یک کار جدید است.

می‌شود بیشتر توضیح بدهید، کمی گیج‌کننده است، باورش سخت بود که این پیامک با اطلاع شما فرستاده شده باشد!

نه خیلی هم سخت نیست. من به‌عنوان یک شخص حقیقی، یک بازیگر، این حق را دارم که برای خودم کلوپ هواداران داشته باشم درست مثل همه بازیگران در همه جای دنیا. این پیامک قدم اول ایجاد این کلوپ است. یک شرکت تبلیغاتی واسطه بین من و شرکت امواج رادیویی شده تا بین ما یک قرارداد به امضا برسد. بر اساس این قرارداد، آن پیامک پخش شده و افرادی که دعوت آن را بپذیرند، شماره‌هایشان در سیستم ثبت می‌شود و بعد از جمع‌آوری کامل بدل به یک کلوپ هواداران خواهند شد، حالا در اینجا اسمش می‌شود کلوپ هواداران رامبد جوان.

یعنی این پیامک به نام افراد دیگری هم ارسال‌شده؟

بله! مثلاً رضا یزدانی، یا مثلاً آقای بهنام تشکر، خیلی از بازیگران و خواننده‌ها و فوتبالیست‌ها هستند که پیامک‌هایی مشابه به این داشته‌اند تا کلوپ‌هایی را تشکیل بدهند و البته شانس من این بوده که شما فقط پیامک رامبد جوان را دیده‌اید!

فرض بگیریم که این پیامک را جواب می‌دادم، در آن صورت چه اتفاقی می‌افتاد؟

بمب می‌ترکید!(خنده) هیچی! شرکت مورد نظر، شماره‌ها را که جمع کرد می‌آورد پهلوی رامبد جوان نوعی. متن و محتوای این پیامک‌‌ها، حاوی سؤالاتی است که علاقه‌مندان و هواداران خواسته‌اند از سلبریتی‌شان بپرسند و معمولاً هم سوال‌های خصوصی است. من به هر کدام که بخواهم جواب می‌دهم و این جواب‌ها برای آن شماره‌ها ارسال می‌شود. کلوپ هواداران این طوری راه اندازی می‌شود.

اما برای اینکه مثلاً بفهمیم رامبد جوان چندساله است و وضعیت تأهلش چیست، اینترنت هم بهتر است و هم ارزان‌تر.

دقیقاً! اما این فقط درباره تهران و شهرهای بزرگ صدق می‌کند. مثلاً آن دوست شهرستانی که در کل شهر یک کافی‌نت ندارد چطور می‌تواند به این اطلاعات دست پیدا کند؟

در همین حین این امکان هم وجود دارد که برخی کلاه‌برداران ازاین‌دست پیامک‌ها صرفا، برای این هم‌فکری کرده‌اید؟

در حقیقت این قرارداد که گفتم خیلی محکم و دقیق بسته‌شده و فکر می‌کنم برای بقیه همکاران و دوستانم هم وضع به همین شکل است اما طبیعتاً هیچ‌چیزی نیست که به همین راحتی نشود دورش زد! اما فکر می‌کنم مسئولان مخابرات و همراه اول برای این ماجرا هم‌فکر کرده‌اند و مثلاً این‌طور یلخی هرکسی نمی‌تواند اسم رامبد جوان را پیامک کند به دیگران. اما برای اطمینان بیشتر، باید بگویم پیامکی که مربوط به من است از شماره 0020 فرستاده می‌شود که یک شماره معتبر است و فرق می‌کند با شماره‌هایی که شاید یک کلاهبردار بخواهد از آن‌ها استفاده کند. از طرف دیگر متن این پیامک هم نه هیچ درخواست مالی‌ای داشته و نه هیچ‌چیز شبه برانگیزی.

اما واقعاً هدف این کلوپ هواداران چیست؟ یک مسئله فرمالیته برای درآمدزایی است یا نه؟

طبیعتاً اصل بر درآمدزایی است اما این درآمد قرار است در امور خیریه خرج شود، یادتان باشد که از اعضای انجمن بازیگران فقط 60، 70 نفرشان هستند که می‌توانند از راه بازیگری خرج زندگی‌شان را بدهند. ما در انجمن فکر کردیم که چطور می‌شود به آن دسته دیگر از اعضا کمک کرد و این فکر به نظرم فکر خوبی است و جواب خواهد داد. (سعید برآبادی/ هفته نامه سپید)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها