با تلفن همراه هوشمند می‌توان به سادگی اثر انگشت افراد را جعل کرد

کپی کردن اثر انگشت افراد با تلفن همراه

گروهی از هکرها در یک اقدام جالب نشان دادند که چگونه می‌توان با کمک یک‌ تلفن همراه هوشمند و دوربین آن به کپی کردن اثر انگشت افراد پرداخت.
کد خبر: ۷۵۴۳۹۳
کپی کردن اثر انگشت افراد با تلفن همراه

جام جم کلیک: در فیلم‌ها و محیط‌های امنیتی به‌دفعات با درهایی که با اثر انگشت باز می‌شوند روبرو شده‌ایم و امروزه بسیاری از تلفن‌های همراه هم از این سیستم استفاده می‌کنند ولی گروهی از هکرها به سادگی توانستند نشان بدهند که چگونه با یک تلفن همراه هوشمند و دروبین آن می‌توان اثر انگشت افراد را هک و کپی کرد.

در این روش ابتدا باید از دست فرد مورد نظر عکس بگیرید و پس از آن به‌سادگی با قرار دادن عکس گرفته شده دربرابر قسمت حسگر اثر انگشت، قفل مورد نظر را باز کنید. البته باید در این راه دقت داشته باشید که دقیقا قسمت انگشت دربرابر لنز حسگر قرار بگیرد و در ادامه با اندکی شانس خواهید توانست تا اثر انگشت فرد را به سادگی کپی کنید.

این موضوع نشان می‌دهد که چقدر ساده می‌توان مواردی که در ابتدای امر از نظر امنیتی بسیار جذاب و امن به‌نظر می‌رسند را احمقانه و بی‌اثر کرد. به این ترتیب می‌توان گفت که بیشتر قفل‌های مبتنی بر اثر انگشت به سادگی قابل شکسته شدن هستند ولی باید درنظر داشته باشید که نیازی به نگرانی زیاد نیست زیرا عکس گرفته شده باید دارای کیفیت بالایی باشد و مسلما وقتی که در حال رد شدن از خیابان هستید کسی نمی‌تواند عکس باکیفیت بالا از دست شما بگیرد.

این روش تنها زنگ خطری برای کسانی است که این موارد را به‌صورت کاملا قطعی غیرقابل شکست می‌دانند و بار دیگر باید یادآور شویم که مهم‌ترین فرد در حفظ امنیت اطلاعات شما، خود شما هستید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها