پلیس‌ها برای به دام انداختن مجرمین می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری جعلی بسازند

مجوز جعل هویت در شبکه‌های اجتماعی برای پلیس‌ها

دادگاه‌ فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که پلیس‌های این کشور می‌توانند به منظور ایجاد شرایط بررسی و تحقیق غیرمحسوس، به ساخت حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی بپردازند.
کد خبر: ۷۵۳۴۳۲
مجوز جعل هویت در شبکه‌های اجتماعی برای پلیس‌ها

جام جم کلیک: یک مجرم در ایالات متحده آمریکا با یک مورد بسیار عجیب روبرو شد که موجب شد تا پرونده دادگاه او روند جدیدی را به خود بگیرد که هیچ قاضی و متهمی در تاریخ با مشابه این مورد روبرو نبوده.

این فرد که به اتهام سرقت از یک جواهر فروشی مورد محاکمه قرار گرفته بود به‌صورت غیر قابل انتظاری توسط پلیس غافلگیر شده بود. پلیس برای ردیابی این فرد و یافتن اسناد و شواهد بیشتر درباره پرونده با ساخت یک حساب کاربری به سراغ حساب کاربری اینستاگرام او رفته و درخواست follow به او داده بودند که این درخواست با موافقت مجرم روبرو شده بود زیرا او نمی‌دانست که پشت چهره این حساب قلابی، نیروهای پلیس قرار دارند.

سرانجام نیروهای پلیس توانستند تا تصاویری که این فرد به همراه جواهرات سرقت شده در اینستاگرام قرار داده بود را به‌عنوان سند به دادگاه ارائه بدهند که این امر با اعتراض وکیل متهم در زمینه عدم رعایت قوانین حریم شخصی همراه بود. در ادامه دادگاه به یک تصمیم‌گیری دیگر دست زده و پس از مشورت اعضای دادگاه سرانجام مجوز رسمی ساخت حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای نیروهای پلیس صادر شد که البته تنها کاربرد این حساب‌ها باید برای یافتن شواهد جرم و تحقیق باشد.

این موضوع بار دگیر بحث عدم اعتماد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی را پررنگ کرد زیرا در این مورد، فرد جعلی یک پلیس بوده است ولی بسیاری از حساب‌های جعلی توسط افرادی ساخته می‌شوند که به دنبال سواستفاده از اطلاعات شخصی افراد هستند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها