هک شدن سرورهای سونی و مایکروسافت، بدترین خبر کریسمس برای گیمرها

مارمولک‌ها ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را هک کردند

شرکت‌های مایکروسافت و سونی به‌ عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار بازی مطرح هستند و با هک شدن سرور آنلاین این شرکت‌ها در جشن کریسمس، میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان با مشکل روبرو شدند.
کد خبر: ۷۵۲۸۰۶
مارمولک‌ها ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را هک کردند

جام جم کلیک: شبکه‌های ایکس باکس لایو و پلی‌استیشن نتورک در یکی از شلوغ‌ترین روز‌های کاری خود یعنی در آستانه کریسمس، با یک حمله امنیتی روبرو شدند که موجب شد تا سرور بخش‌های انلاین بازی در این شرکت‌ها برای چندین ساعت غیرفعال شود. این موضوع علاوه بر ضرر بسیار سنگین برای سونی و مایکروسافت، برای شرکت‌های بازی سازی نیز بسیار گران تمام شد زیرا بسیاری از این شرکت‌ها بر روی درآمد حاصل از بازی‌های آنلاین در روز کریسمس، حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

در این میان یک گروه هکر به نام گروه مارمولک (Lizard Squad) مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته است و بر اثر فعالیت این گروه از هکرها وضعیت دسترسی به شبکه ایکس باکس لایو به حالت محدود یا Limited درآمده است و با مراجعه به سرورهای پلی‌استیشن نتورک نیز وضعیت آفلاین به گیمرها نمایش داده شد.

این حمله امنیتی هنوز با درخواست خاصی همراه نبوده است و معلوم نیست که انگیزه اصلی این هکرها از انجام این کار چه چیزی بوده است و برای روشن شدن این موضوع باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری توسط خود گروه مارمولک به رسانه‌ها انتقال پیدا کند.

شایان ذکر است که شرکت‌های مایکروسافت و سونی به سرعت برای رفع مشکل پیش آمده اقدام کرده‌اند و تنها پس از چند ساعت موفق شدند تا سرورهای خود را راه‌اندازی کنند ولی این امر ترس از حمله مجدد را در این شرکت‌ها افزایش داده است و هر دو غول صنعت بازی آماده مواجه شدن با حملات بعدی هستند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها