جام جم ورزشی: در چند ماه اخیر هر خبری که از محمد علی کلی به گوش رسیده چندان امیدوار کننده نبوده است.
کد خبر: ۷۵۱۶۴۷
«محمدعلی کلی» در رینگ مبارزه با مرگ

به گزارش جام جم ورزشی، اسطوره بی بدیل دنیای بوکس سال هاست با بیماری سخت و صعب العلاج پارکینسون مبارزه می کند و حال و روز خوشی هم ندارد. البته او تا امروز با این بیماری سخت مبارزه کرده اما روز به روز تاب و توان خود را در برابر این بیماری از دست می دهد. او حالا به ذات الریه خفیف هم مبتلا شده است و ممکن است روز به روز حالش بدتر هم شود. البته پزشکان وضعیت عمومی او را رضایت بخش اعلام کرده اند اما دیگر قابل کتمان نیست که نفس های اسطوره بی بدیل به شمارش افتاده است. به دلیل حفظ حریم خصوصی زندگی خانوادگی این بوکسور پزشکان از اعلام جزئیات بیشتر خودداری می کنند.

سخنگوی خانواده محمد علی یعنی باب کانل درباره بیماری او گفته:« آنچه پزشکان به ما گفتند ابتلای او به گونه ملایمی از بیماری ذات الریه است که کمی تنفسش را سخت کرده. کلی باید مدتی در بیمارستان بستری باشد اما حالش خوب است و شرایط جسمی او پایدار شده است. البته به دلیل حفظ حریم شخصی خانواده او نمی توانم بگویم این بوکسور در کدام بیمارستان بستری شده .» محمد علی 72 ساله در سال های گذشته به دلیل بیماری پارکینسون هربار نحیف تر از قبل می شود و از آن کوه عضله دیگر تقریبا چیزی نمانده است. با این وجود این قهرمان بزرگ هنوز یک عاشق ورزش است که به تماشای مسابقات می نشیند. او با دست های لرزانش می جنگد و سعی می کند گامی به عقب بر ندارد. او اخرین بار در سپتامبر ذشته در مراسمی عمومی برای مراسمی خیرخواهانه در شهر خود لوئیزویل حاضر شد اما چون توان سخنرانی نداشت تنها در کنار مدعوین ایستاد و با آنها عکس های یادگاری گرفت.

بسیاری می گویند دلیل بیماری کلی مشت هایی است که او در جوانی و در رینگ های مختلف بوکس از حریفانش خورده است. او اکنون به جای اینکه به حریفانش مشت بزند در حال مشت زدن به مرگ است، مرگی که در کمین او نشسته است.

کلی 33 سال پیش بوکس را کنار گذاشت اما از آن زمان حتی محبوب تر هم شده است چرا که فعالیت های تحسین برانگیزی در زمینه صلح جهانی داشته است. او عمرش را به پای ماموریت های بشردوستانه گذاشت . با بسیاری از رهبران جهان دیدار کرد تا پیام آور صلح جهانی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها