همزمان با سخنان رئیس‌جمهور آمریکا که عادی‌سازی روابط با کوبا را بهترین شانس آمریکا برای اعمال نفوذ در این جزیره تحت حکومت کمونیست‌ها اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا هم در یادداشتی تصریح کرد که تقویت رابطه دو کشور موجب افزایش توانایی آمریکا برای تأثیرگذاری در حوادث داخلی کوبا می‌شود.
کد خبر: ۷۵۱۴۳۵

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، باراک اوباما که پیش از این از عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با هاوانا خبر داده بود، گفت: پایان تاریخی دهه‌ها خصومت بین دو کشور به منزله تغییرات سریع نبوده بلکه در نهایت به آزادی بیشتر برای مردم کوبا منجر خواهد شد. اوباما در کنفرانس خبری خود در پایان سال گفت: آنچه که من عمیقا درک کرده‌ام این است که اگر شما پنجاه سال کاری کردید و هیچ چیزی تغییر نکرده است باید کار متفاوتی را در پیش گیرید. اشاره وی به سیاست دیرینه آمریکا در تلاش برای واداشتن کوبا به تغییر از طریق منزوی ساختن هاوانا بود.

در همین حال جان کری، وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی مشترک با جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا که در روزنامه میامی‌هرالد به چاپ رسید، نوشته است: تقویت رابطه دو کشور موجب افزایش توانایی آمریکا برای تأثیرگذاری در حوادث داخلی کوبا می‌شود و سیاست جدید آمریکا در قبال کوبا نمایانگر این حقیقت است که سیاست‌های گذشته دیگر با شرایط کنونی سازگار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها