امسال برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» ویژه‌برنامه شب یلدا ندارد و برنامه ویژه آغاز زمستانش را در اولین پنجشنبه زمستان روی آنتن شبکه آموزش خواهد فرستاد.
کد خبر: ۷۵۱۲۹۶
«رادیو هفت» اولین پنجشنبه زمستان را جشن می‌گیرد

منصور ضابطیان، تهیه‌کننده و کارگردان «رادیو هفت» درباره برنامه ویژه زمستان «رادیو هفت» اظهار کرد: تغییرات فصل‌ها همیشه برای ما در «رادیو هفت» مهم بوده است. چراکه یکی از هدف‌های اصلی «رادیو هفت» همیشه این بوده که آدم‌ها را به خودشان یادآوری کند. به نظر من تغییر فصل‌ها یکی از ابتکارات خداوند است؛ برای اینکه ما از یکنواختی و کسالت فاصله بگیریم و ما باید این تغییر فصل را به خودمان یادآوری کنیم.

/Media/Image/1393/06/30/635468943478154214.jpg


او در ادامه گفت: ما برای آغاز فصل زمستان هم مثل هر سال تغییراتی در برنامه می‌دهیم و ویژه‌برنامه داریم. ما هر سال در شب یلدا این ویژه‌برنامه را داشتیم. امسال به حرمت اینکه شب یلدا بین روز رحلت پیامبر (ص) و روز شهادت امام رضا (ع) است، طبیعتا ما نمی‌توانیم برنامه‌ای را که می‌خواهیم، در این شب داشته باشیم. خود ما هم درگیر مراسم سوگواری هستیم. به همین دلیل برنامه خود را به اولین پنجشنبه زمستان که چهارم دی ماه است، منتقل کرده‌ایم. این برنامه درباره شب یلدا نیست، ولی برنامه‌ای است برای شروع فصل زمستان که امسال خوشبختانه شروع فصل زمستان همزمان شده با شروع ماه ربیع‌الاول که برای ما مسلمان‌ها ماه خاصی است و ارزش و اعتبار خاصی دارد؛ چون در این ماه حضرت رسول اکرم (ص) به دنیا آمده‌اند.


ضابطیان همچنین تشریح کرد: ما امسال در اولین پنجشنبه زمستان، حلول زمستان را جشن می گیریم. در این برنامه مجموعه‌ای از ترانه‌های جدید را می‌شنویم که برای نخستین بار پخش می‌شود در این برنامه. همه این ترانه‌ها تقریبا در ارتباط با فصل زمستان، برف و موضوعاتی مثل این هستند. در بخشی دیگر هم یک بیست سؤالی برای برخی هنرمندان داریم.

او افزود: جمعی از بینندگان ما در خارج از ایران نیز به این پرسش ما پاسخ داده‌اند که چگونه زمستان را سر می‌کنند و می‌گویند هر کدام در کشوری که هستند، شب‌های زمستان را چگونه سر می‌کنند. همین طور درباره زمستان در شهرهای مختلف ایران و دوره‌های مختلف تاریخی صحبت خواهیم کرد. بخش‌هایی هم در ارتباط با ماه ربیع‌الاول خواهیم داشت. البته ویژه‌برنامه اصلی ما در این باره، دو پنجشنبه بعد در شب میلاد حضرت رسول (ص) خواهد بود، اما در ویژه‌برنامه آغاز زمستان هم به این موضوع بی‌اعتنا نبوده‌ایم و آیتم‌هایی در این ارتباط داریم. امیدواریم پنجشنبه - چهارم دی‌ ماه - از ساعت 10 شب تا یک بامداد بتوانیم ساعت‌های خوبی را برای مردم فراهم کنیم.
(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها