فصل دوم «در حاشیه» غافلگیرکننده خواهد بود

مدیر شبکه سه: فرزاد حسنی را حذف نکرده‌ایم

بهترین کنداکتور شبکه 3 برای «اتاق عمل»

جذاب ترین برنامه لحظه تحویل سال در شبکه 3

غلامرضا میرحسینی گفت:‌ امسال ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه سه سیما برنامه‌ی جذابی خواهد بود و صحبت‌های اولیه را با تهیه کننده‌ی این برنامه داشته‌ایم.
کد خبر: ۷۵۱۲۹۲
جذاب ترین برنامه لحظه تحویل سال در شبکه 3
غلامرضا میرحسینی گفت:‌ امسال ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه سه سیما برنامه‌ی جذابی خواهد بود و صحبت‌های اولیه را با تهیه کننده‌ی این برنامه داشته‌ایم.


"غلامرضا میرحسینی" مدیر جدید شبکه سه سیما، در خصوص راهکارها و برنامه‌های خود برای پیشبرد این شبکه گفت: صحبت از برنامه‌های‌ آینده نیازمند توجه آگاهانه‌تر همراه با بصیرت بیشتری به موقعیت و وضعیت خودمان در شرایط فعلی است، به انضمام اینکه چه تصویری از وضع موجود داریم تا بر اساس آن راهکار‌هایی را در نظر گرفته و ببینیم برنامه‌هایمان در این راستا به چه شکل می‌تواند موثر باشد.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در یک نبرد و ستیز عظیم فرهنگی هستیم و دشمنان با همه‌ی توان و امکاناتشان متحد و یکپارچه بر اساس برنامه‌های واحد برای شکستن نظام جمهوری اسلامی به میدان آمده‌اند، به خصوص در یک دهه‌ی اخیر تلاش‌های آن‌ها در عرصه‌های مختلف با استفاده از رسانه‌هایی اعم از دیجیتال،‌ مجازی و... با بهره گیری از انواع روش‌ها و تکنیک‌ها شدت بیشتری گرفته و این مسئله را نمی‌توان کتمان کرد.

* رسانه باید به عنوان بازوی نظام عمل کند

میرحسینی عنوان کرد: در این شرایط نقش و موقعیت رسانه‌ی ملی خیلی با اهمیت و برجسته‌تر است،‌ زیرا رسانه‌ی مورد اعتماد مردم است، بنابراین باید به عنوان بازوی رسانه‌ای نظام عمل کند و ما در این وضعیت باید با بصیرت بیشتر، آگاهی بالاتر، عزم خاص و روحیه‌ی جهادی به عنوان سربازان فرهنگی خط مقدم جهاد پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

مدیر شبکه سه سیما بیان کرد: در این میان اگر رسانه‌ی ملی را به عنوان یک مجموعه ببینیم، شبکه سه سیما هم به عنوان یکی از شبکه‌های پر بیننده، همیشه مورد لطف و اقبال مخاطبان زیادی بوده، بنابراین تلاش می‌کند با توجه به شرایط و امکانات به بهترین شکل به وظایف خود عمل کند.

وی ادامه داد: من به عنوان کسی که مدت‌ها در این شبکه مسئولیت‌هایی داشتم و در محضر اساتید بزرگی به خصوص "صافی" و "پور محمدی" شاگردی کرده‌ام، هم اکنون امیدوارم با استعانت از درگاه خداوند بتوانم نقش و وظیفه‌ی خودم را با توجه به امکانات و شرایط به نحو احسن انجام دهم.

* برنامه‌های مفرح، مفید و پر نشاط در اولویت قرار دارد

مدیر شبکه سه سیما بیان کرد: شبکه سه سیما به عنوان یک شبکه تخصصی با نگاه ویژه به مخاطبان جوان راه اندازی شد و شبکه به سمت ورزشی، مسابقات و سرگرمی میل پیدا کرده که عملا باید تولید، تامین و پخش برنامه‌هایی مفرح، مفید و پرنشاط را در دستور کارمان داشته باشیم و با این حرکت روحیه، شادابی و طراوت را در جامعه ایجاد کنیم و با ایجاد امید در مردم نسبت به آینده به موفقیت‌ها جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای این هدف باید به طور طبیعی از بهترین و متخصص ترین نیروها استفاده کنیم، اظهار داشت:‌ با بهره گیری از بهترین نیروها، باید فضا و شرایط را به استاندارد‌های رسانه‌ای برسانیم و در آن حد بهترین خدمت و پوشش را در پاسخگویی به نیازهای مخاطبان داشته باشیم. در این راستا هم به حوزه‌ی مصلحت مردم می‌اندیشیم و هم نگاهمان به میل و تمایل مخاطبان است اما با تنوع و گستردگی فراوان با توجه به طیف وسیع مخاطبان که شامل فرهنگ‌ها، خرده فرهنگ‌ها، اقلیت‌های مذهبی و تفاوت‌های فرهنگی و قومی، کار خیلی سخت و دشوار است؛ ولی چشم امید ما به عنایت آستان حضرت دوست است تا ما را در این راستا فضا و شرایط خدمت‌گذار صادق برای هموطنانمان قرار دهد.

"میرحسینی" در خصوص طرح کوچک سازی شبکه‌های صدا و سیما اظهار داشت: وقتی نگاه‌ ما در رسانه‌ی ملی نگاه کلان باشد و هدف و سیاستگذاری‌مان برای رسیدن به هدف درست تبیین شود، باید از امکانات موجود حداکثر استفاده را بکنیم.

وی در این باره افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل فشارها، تحریم‌ها،‌ کمبود‌ها و محدودیت‌هایی که داشتیم، این امکانات چندان توسعه پیدا نکرده و جذب منابع مالی دچار مشکل شده، بنابراین باید با حداقل امکانات گام بزرگتری را برای ارائه کارهای خوب در دوره جدید ریاست سازمان صدا و سیما انجام دهیم.

"میرحسینی" تصریح کرد: با توجه به این موقعیت، شرایط و هدف، طبیعی است که ما از وضعیت موجود باید بهترین استفاده را بکنیم و شرایط را به نفع این هدف بزرگ تغییر دهیم.

وی در خصوص راه‌های رسیدن به این هدف گفت: در راستای رسیدن به آن هدف، چابک سازی رسانه و شبکه‌ها در اولویت قرار می‌گیرد،‌ زمانی‌ که ما می‌توانیم با مخاطبانمان در حوزه‌های مختلف ارتباط بگیریم، شاید الزام به تنوع و تعدد شبکه‌ها به این شکل در این شرایط احساس نشود.

وی اظهار داشت: شکی نیست که باید به نیازهای مخاطبانمان در حوزه سلامت، ورزش و فراغت پاسخ داده شود، در شرایط موجود با ادغام صورت گرفته، می‌توان برای رسیدن به آن هدف مدیریت متمرکزی را به عنوان یک پازل داشت، تلاش ما بر این است که بهترین شیوه‌ها، روش‌ها، تاکتیک‌ها و نیازهای مختلف مخاطبان را تامین کنیم.

"میرحسینی" ادامه داد: زمانی که نگاه ما به سبک زندگی به اینگونه باشد که سبک زندگی امروز باید یک سبک زندگی ارزشی مطابق با فرهنگ، سنن عظیم کهن ایرانی، اسلامی و ارزشی باشد، به طور حتم این سبک زنگی در حوزه‌ی فردی، خانوادگی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر شبکه سه سیما اظهار داشت: الگو‌های صحیح سلامت، تغذیه و ورزش می‌تواند با استفاده از ساختار و قالب‌های مختلف با هدف آگاهی بخشی به مخاطبان برنامه ریزی شود تا افزایش و ارتقای دانش مخاطبان ما را به نیازهای آنان در راستای پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها به انضمام توسعه فرهنگ سلامت، ورزش و سایر حوزه‌ها پاسخ دهد.

میرحسینی تاکید کرد: اگر الگوی ما برای رسیدن به هدف، اصلاح سبک زندگی باشد و در سبد مصرف و زندگی‌مان نیازهای مختلف درست رصد شود و بین نیازهای واقعی و کاذب مخاطبان تفاوت گذاشته شود، با بهره گیری از امکانات می‌توانیم حداقل به بخشی از اهداف جامه‌ی عمل بپوشانیم، مشروط بر اینکه خدا عنایت کند و لطفش شامل حال همه‌ی ما شود.

*برنامه‌های جذاب،‌ مفرح و اثرگذار در ایام نوروز

"میرحسینی" در خصوص برنامه‌ها و رویکردش برای تامین و ساخت برنامه‌های نوروز 94 گفت: پس از مستقر شدن در سمت مدیریت شبکه سه با نگاه به برنامه ریزی‌های مدیر قبلی شبکه "مجید زین العابدین" و همچنین همکاران برنامه ساز، برنامه‌ها را بررسی می‌کنیم و بر اساس آن در اولین نشست خبری و مطبوعاتی لیست کامل برنا‌مه‌ها را اطلاع خواهیم داد اما در مجموع با توجه به اینکه ایام نوروز با فضای عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف شده به طور حتم در برنامه سازی ایام نوروز به این موضوع توجه خواهد شد تا حرمت این ایام به خوبی حفظ شود،‌ اما مخاطبان در ایام نوروز نیاز به گذراندن اوقات فراغت دارند و باید به نیاز آن‌ها هم پاسخ داده شود. بنابراین تلاش خواهیم کرد برنامه‌های مفرح، جذاب و اثرگذاری که به طور حتم دوستان از قبل تدارک دیدند را حمایت کنیم و اگر کمبودی احساس شد، برنامه‌های جدید را طراحی کنیم.

* قوی ترین و جذاب ترین برنامه لحظه تحویل سال در شبکه سه سیما

وی با اشاره به برنامه‌ی لحظه‌ی تحویل سال عنوان کرد: امسال ویژه برنامه لحظه تحویل سال شبکه سه سیما برنامه‌ی جذابی خواهد بود.

صحبت‌های اولیه را با تهیه کننده‌ی این برنامه داشتم و بر اساس کلیت صحبت و تجارب پیشین این تهیه کننده و سابقه‌ی وی در برنامه سازی پیش بینی من بر این است که این برنامه جزء قوی ترین و پر بیننده ترین برنامه لحظه تحویل سال خواهد بود و این قول را به مخاطبان می‌دهم در قالب یکسری برنامه‌های ترکیبی در قبل از نوروز به استقبال سال نو خواهیم رفت.

وی در خصوص لیست کامل برنامه‌های نوروز بیان کرد: لیست کامل برنامه‌ها، کیفیت و ساختار برنامه‌های نوروز تا چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهد شد.

* بهترین کنداکتور شبکه را برای "اتاق عمل" مهران مدیری می‌گذاریم

"میرحسینی" در خصوص خبرهایی مبنی بر پخش "اتاق عمل" "مهران مدیری" از شبکه سه سیما اظهار داشت: این مسئله در حال بررسی است،‌ ما نگاهمان به مخاطب نباید قشری و صنفی باشد، به طور طبیعی چون این نگاه بین شبکه‌ها وجود ندارد، باید با کمک به یکدیگر سعی کنیم همدیگر را تضعیف نکنیم، نقاط ضعف را بپوشانیم و نقاط قوت را هم برجسته کنیم و در کنار آن در ارائه‌ی برنامه‌های مطلوب تر و با کیفیت‌تر هم با هم رقابت خواهیم کرد.

وی در این باره تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص این موضوع که "اتاق عمل" "مهران مدیری" در چه شبکه‌ای پخش شود، بر عهده معاون سیما است. "اتاق عمل" برنامه‌ی جذابی خواهد شد و شبکه سه سیما و یا هر شبکه سراسری دیگری قابلیت پخش آن را خواهد داشت، بنابراین در صورت پخش در شبکه سه سیما، ما برای آن جدول پخش ویژه‌ای را تدارک خواهیم دید، اما در حال حاضر به صورت قطعی در مورد آن تصمیم گیری نشده است.

* "سرزمین کهن" در کنداکتور سال 1394 قرار می‌گیرد

"میرحسینی" در خصوص پخش سریال "سرزمین کهن" به کارگردانی "کمال تبریزی" که پخش آن متوقف شده بود، افزود: در مورد پخش "سرزمین کهن" همانگونه که "محمد سرافراز" و در تکمیل فرمایش آن "پور محمدی" هم صحبتی داشت، این اثر با اصلاحاتی که مد نظر بود، در جدول پخش سال 1394 شبکه سه سیما قرار خواهد گرفت.



وی در پاسخ به اینکه آیا اصلاحات در نظر گرفته شده انجام شده یا خیر،‌ عنوان کرد: بخشی از اصلاحات انجام شده و بخشی دیگر در حال بازنویسی است و باید تولید شود، زمانی که یک سکانس حذف می‌شود، تنها یک سکانس تغییر نمی‌کند، بلکه برای اصلاح آن، شخصیت پردازی، گریم، راکورد صحنه و... به هم می‌خورد، بنابراین تنها تصحیح یک دیالوگ به تنهایی کفایت نمی‌کند و بخشی از‌ آن باید دوباره تولید شود که آن هم نیاز به شرایط، هوا، دکور و... دارد که خود زمان بر است ولی این نوید را همانگونه که دکتر محمد سرافراز هم داده به مخاطبان می‌دهم که این سریال در شرایط خوبی پخش خواهد شد و مردم هم بهره خوبی از این سریال خواهند برد.

* من آمده‌ام تا دین خود را به انقلاب، شهدا و مردم ادا کنم

"میرحسینی" در پایان خاطرنشان کرد: برای تمام عزیزانی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند، آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم دوستان مختلف ما در فضاهای مطبوعات، مجازی به ما کمک کنند چون ما با دید خدمت آمده‌ایم و قصد داریم دین خدو را به انقلاب، شهدا، امام و مردم خوبمان ادا کنیم. در این راه بضاعتمان اندک است و هیچ ادعایی نداریم، اما نیازمند همفکری، هم اندیشی، دریافت پیشنهادات و انتقادات دوستان هستیم تا بتوانیم مردم عزیزمان را که انصافا بالاترین جایگاه و ارزش را دارند، از خودمان راضی کنیم تا در پی رضایت مردم، خداوند هم از ما راضی باشد. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها